Simulare 2017. Capcanele testului la matematică pentru elevii de liceu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Elevii claselor de liceu care joi au dat simularea la Matematică au avut parte de subiecte mai grele decât s-au dat în anii trecuţi. Capcanele inserate la mai multe subpuncte vor aduce şi note destul de mici, atrag atenţia dascălii. Subiectele simulării Evaluarii Naţionale s-au încadrat în nivelul mediu de dificultate.

Peste 450.000 de elevi ai claselor a VIII-a, a XI-a şi a XII-a au susţinut joi proba scrisă la Matematică, respectiv proba obligatorie a profilului (Română sau Istorie) din cadrul simulărilor examenelor naţionale. Dintre aceştia, cei mai uşuraţi au fost elevii de gimnaziu. Gradul de de dificultate al exerciţiilor la simularea probei de Matematică de la Evaluarea Naţionale nu a diferit de cel din anii trecut, iar notele de 7 şi 8 pot fi obţinute uşor, cred specialiştii, dar şi elevii. „Nu mă aştept să iau mai puţin de 10. A fost uşor, iar matematica nu este punctul meu forte”, a spus o fetiţă de la Şcoala nr. 119 din Capitală, la ieşirea din examen. „M-am uitat pe subiecte, iar notele 7 şi 8 pot fi obţinute uşor,  9 mai greu, iar 10 destul de greu, dar aşa este firesc”, a explicat preşedintele Asociaţiei Edu Cer, Educaţie şi Cercetare, Ştefan Vlaston, profesor de matematică.

La rândul lui, directorul Colegiului Naţional Spiru Haret, Alexandru Constantinescu, a arătat că au fost şi probleme care au pus la încercare mintea elevilor. „La algebră nu mi-a atras atenţia ceva anume, dar necesita atenţie să nu uite de condiţiile din ipoteză în niciun moment. La geometrie plană a fost greuţă în sine problema, trebuia să folosească o reciprocă la un moment dat. Mi s-au părut interesante şi greuţe probleme, dar cred că acesta este spiritul, să îi mobilizeze”, a precizat profesorul de matematică Alexandru Constantinescu.

La liceu, chichiţe, calcule, discuţii

La liceu, în schimb, chiar şi elevii de la cele mai bune Colegii Naţionale au întâmpinat probleme. „A fost mult, nu am avut timp să mă verific sau să mă gândeasc suficient”, a spus  o elevă a clasei a XII-a de la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Bucureşti despre subiectele de la specializarea Matematică-informatică.

Opinia tinerei a fost suţinută şi de Vlad Ştefan, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, care a spus şi despre subiectele de la specializarea Ştiinţele naturii că au fost dificile. „Nu mă aşteptam. Am luat pulsul colegilor şi sunt destul nemulţumiţi. Simularea a avut un grad ridicat de dificultate. Au fost exerciţii care presupuneau să ai materia făcută la zi şi să ştii foarte bine formulele de calcul de pe tot parcursul celor patru ani. A fost de asemenea dificil pentru că au fost exerciţii legate de logică matematică, lucru pe care îl dobândeşti dacă rezolvi foarte multe exerciţii. Propriu-zis, au fost exerciţii care îţi cereau să interpretezi acel algoritm astfel încât să ajungi la rezultatul corect”, a spus Vlad Ştefan, elev la Colegiul Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov.

Nu doar elevii au fost surprinşi de subiecte, ci şi profesorii. „Foarte multe subpuncte au avut capcane: condiţii, calcule sau discuţii care trebuiau făcute cu foarte mare atenţie chiar şi la redactare. Vor fi note chiar mai mici decât cred ei că vor lua. A fost mult mai greu decât la simulările anterioare”, a spus o profesoară de matematică din Capitală.

Nu se face diferenţa între cei buni şi cei foarte buni

Profesorul Ovidiu Şotea de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Capitală crede că subiectele nu vor face diferenţa între elevii buni şi foarte buni. „La clasa a XI-a a fost ceva mai greu la ultimul exerciţiu, la continuitate, unde au avut de găsit două soluţii reale, pe când în general li se cerea o singură soluţie. Anul trecut au primit mură în gură un interval şi în acel interval o soluţie şi făceai f de capete. Aici, pe lângă asta, trebuie să mai cauţi încă o valoare care schimbă semnul. Exerciţiile sunt ceva mai grele decât cele date în ultimii doi ani, dar în ultimii doi ani se ajunsese la subiecte penibile. Erau adunări de matrici, ecuaţii foarte simple”, a declarat profesorul Ovidiu Şontea.

La rândul lui, expertul în Educaţie Ştefan Vlaston susţine că problemele de la examenul de maturitate vin de fapt de la liceele tehnologice unde se intră şi cu note sub 5. De aceea, spune el, Evaluarea Naţională trebuie dublată de un examen de admitere. „Pe lângă asta, mai este o problemă. Cei care iau 10 la Matematică şi notă mai mică la Română riscă să ajungă la licee tehnologice, ceea ce nu este normal. Ar trebui ca Evaluarea Naţională să fie dublată de un examen de admitere pentru că nu poţi tăia aripile unui copil pentru că nu este bun şi la Matematică, şi la Română”, a mai spus Vlaston.

Subiectele pe Istorie au fost accesibile, formulate corect şi coerent, logic. Elevii au fost mulţumiţi. Totul a decurs normal, iar asta este şi reacţia elevilor Corneliu Riegler Profesor Istorie  Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”
Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite