ISMB: ancheta în cazul copilului cu sindromul Down care ar fi fost lovit la ore de învăţătoare, finalizată în două zile
0Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) a pornit deja o investigaţie în cazul copilului cu sindromul Down, căruia învăţătoarea de la şcoala pe care o frecventează i-ar fi pus bandă adezivă pe gură ca să nu mai vorbească şi l-ar fi lovit. Oficialii susţin că ancheta s-ar putea finaliza în două zile.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) a declarat pentru "Adevărul" că o anchetă în cazul situaţiei a fost demarată marţi dimineaţa.
"Am trimis o echipă de control marţi dimineaţa la prima oră la şcoala respectivă. Momentan, cercetările privind cazul copilului cu sindromul Down sunt în curs şi vor avea răspunsurile în cel mult două zile", spune Marian Banu, purtătorul de cuvânt al ISMB.
Copil agresat de învăţătoare
Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) a sesizat, luni, Inspectoratul Şcolar Bucureşti cu privire la faptul că o învăţătoare din Capitală loveşte în timpul orelor un copil de opt ani cu Sindrom Down şi căruia îi lipeşte pe gură bandă adezivă.
Mihai este elev în clasa I la o şcoală din Bucureşti şi, în pofida faptului că are Sindrom Down, după ani de efort individual al părinţilor, copilul este capabil să urmeze cursurile unei unităţi de învăţământ de masă. Încă de la momentul înscrierii la şcoală părinţii au fost nevoiţi să accepte o serie de situaţii discriminatorii şi umilitoare la adresa fiului lor, care a fost mutat de la o clasă la alta din cauza dizabilităţii sale, potrivit unui comunicat CEDCD.
CEDCD precizează că părinţii copilului au aflat recent că fiul lor este lovit în mod repetat în timpul orelor de clasă peste faţă şi peste ceafă şi uneori i se aplică bandă adezivă la gură de către învăţătoare.
Cum se manifestă un copil cu sindromul Down
Psihologul Daniela Martinescu de la Asociaţia AITA, care a lucrat cu astfel de copii cu sindromul Down, a explicat pentru "Adevărul" cum se comportă la ore elevii care au această afecţiune.
"Copiii cu sindromul Down tind să repete la nesfârşit lucruri pe care le aud, fiindcă nu au limite sociale şi nu înţeleg că e urât, spre exemplu, să repete în continuu o înjurătură auzită de la altcineva. Ei imită fiindcă li se pare amuzant să facă asta şi nu îşi dau seama că nu e bine", explică psihologul.
"Profesoara probabil că s-a simţit depăşită de situaţie, însă oricare ar fi motivul pentru care un copil nu se comportă adecvat, un educator ar trebuie să ştie că nu se învaţă prin pedeapsă. În mod normal, un copil trebuie motivat să nu mai facă ceva, trebuie să-i spui: 'uite, dacă faci altfel lucrul acesta, atunci primeşti o recompensă', ori la noi în şcoală, învăţătorii se folosesc deseori de pedepse. Eu mă mir că i s-a întâmplat asta tocmai unui copil cu sindromul Down fiindcă ei sunt foarte afectuoşi, pupăcioşi, veseli tot timpul", spune Daniela Martinescu.