FONPC: 400.000 de copii abandonează şcoala anual şi rămân semianalfabeţi

FONPC: 400.000 de copii abandonează şcoala anual şi rămân semianalfabeţi

Federaţia ONG-urilor pentru Copii a lansat marţi Platforma Naţională pentru Educaţie     FOTO: FONPC

Părinţii, profesorii şi specialiştii din educaţie şi asistenţă socială vor putea regăsi informaţii utile despre proiecte de combatere a abandonului şcolar şi despre serviciile socio-educaţionale din localitatea lor, dar pot să şi sesizeze abuzuri pe Platforma Naţională pentru Educaţie, lansată marţi de Federaţia ONG-urilor pentru Copii, în parteneriat cu Ministerul Muncii, Ministerul Educaţiei şi Unicef.

Ştiri pe aceeaşi temă

Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Copil – FONPC a lansat marţi Platforma Naţională Pentru Educaţie, care facilitează promovarea proiectelor şi metodelor de bună practică implementate cu scopul de a reduce absenteimul şi a preveni abandonul şcolar şi aşează pe hartă serviciile oferite în vederea respectării dreptului la educaţie şi timp liber al copilului.

Lansarea platformei vine într-un context sumbru în ceea ce priveşte rata de abandon şcolar în România, fenomen în creştere în ultimii ani: aproximativ 400.000 de copii din clasele I-VIII abandonează anual şcoala, potrivit FONPC.

Tradus altfel, fenomenul ar putea fi descris ca şi cum, ”o dată la opt ani, România naşte un oraş de dimensiunea Clujului de copii semianalfabeţi”, susţine Cătălin Popa, Director Naţional la Organizaţia World Vision România.

Abandonul şcolar, fenomen îngrijorător

„Abandonul şcolar nu e o problemă a şcolii, ci una naţională, este un fenomen real cu cifre semnificative - la fiecare 8 ani de zile se naşte un judeţ de mărimea Clujului de copii neşcolarizaţi (aprox. 320.0000 de persoane) şi mult mai des întâlnit în mediul rural, unde rata de sărăcie este de peste 75%”, a explicat Popa în cadrul conferinţei de lansare a platformei.

”În contextul actual al sistemului educaţional deficitar din punct de vedere al stabilităţii politicilor şi programelor, al mediatizării excesive a modelelor negative şi al statisticilor îngrijorătoare cu privire la rata de abadon şcolar, Platforma Naţională pentru Educaţie vine ca o soluţie la situaţia actuală, fiind un instrument de lucru adresat profesioniştilor şi nu numai”, susţin reprezentanţii FONPC.

”Nu există o reţetă de succes”

„Abandonul şcolar este un fenomen complex, pentru care nu avem încă o reţetă de succes. Putem rezolva această problemă dacă împărtăşim cunoştinţele dobândite şi colaborăm, aducând împreună: educaţia, domeniul social, autorităţile centrale şi locale, părinţii şi copiii, iar Platforma pentru Educaţie este o soluţie în acest sens. Trebuie să identificăm şi să promovăm bune practici, să împărtăşim studii şi să discutăm la nivel naţional”, a declarat Sandie Blanchet, Reprezentantul UNICEF în România.

“Acest proiect reuneşte într-un mod unitar şi coerent instituţii, autorităţi publice, organizaţii neguvernamentale naţionale şi internaţionale, societatea civilă propunând o viziune nouă, abordând în mod intersectorial şi multidisciplinar problematica reducerii fenomenelor de absenteism şi prevenirii abandonului şcolar”, a concluzionat Bogdan Simion, Preşedinte FONPC în finalul discursului.

Platforma Naţională pentru Educaţie este un proiect implementat de Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Copil (FONPC) cu sprijinul tehnic şi financiar al Reprezentanţei UNICEF în România, Ambasadei Franţei în România şi Organizaţiei World Vision şi în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale (MEC) şi Direcţia Protecţia Copilului (DPC) din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV).

citeste totul despre: