EXAMEN CAPACITATE 2014. Subiectele la Matematică la testul de Evaluare Naţională

EXAMEN CAPACITATE 2014. Rezolvarea subiectelor la Matematică de la Evaluarea Naţională, la Adevărul Live

Subiectele la Matematică de la examenul de Capacitate 2014, testare naţională care a început luni, au fost rezolvate în direct la Adevărul Live, miercuri. Subiectele au fost mai grele decât anul trecut, spun profesorii.

Primul subiect a cuprins şase probleme, dintre care la primele două se cerea să se calculeze "12 - 6 x 2 egal cu" şi "dacă 10 reprezintă 50% dintr-un număr, atunci numărul este egal cu".

La acelaşi subiect, elevii au mai avut de calculat aria unui romb, suma tuturor muchiilor unui patrulater regulat, în care una dintre laturi era de opt centimetri, precum şi, dintr-o reprezentare grafică, numărul elevilor dintr-o clasă care învaţă limba spaniolă, cunoscând că este vorba de opţiunile a 100 de elevi şi ştiind câţi dintre aceştia învaţă engleză, franceză şi italiană.

Subiectul al doilea a avut cinci cerinţe, printre care desenarea unei prisme drepte cu baza triunghi echilateral, calcularea mediei geometrice a unor numere şi determinarea lungii unui drum parcurs în trei zile cu autocarul, cunoscând că în prima zi s-a parcurs 20 la sută din drum, în a doua zi, 30 la sută din rest, iar în a treia, ultimii 560 de kilometri. De asemenea, elevii au avut de calculat o funcţie şi o ecuaţie.

La subiectul al treilea, la una dintre cerinţe, a fost dată schiţa unui covor în formă de dreptunghi, modelul covorului fiind format din mai multe triunghiuri. Elevii trebuiau să calculeze perimetrul unuia dintre triunghiuri şi să răspundă la alte două întrebări.

La ultimul punct al subiectului era reprezentată schematic o cutie de carton cu capac, în formă de prismă dreaptă, cu baza pătrată. Elevii trebuiau să calculeze volumul cutiei şi câţi centimetri pătraţi de carton au fost folosiţi pentru confecţionarea cutiei, ştiut fiind că aria suprafeţei cartonului folosit reprezintă 110 la sută din aria totală a cutiei.

Ce spun elevii şi profesorii

"Subiectele I şi II au fost uşoare, însă al treilea subiect a fost foarte greu. Primele două le-am rezolvat, dar pe al treilea n-am prea ştiut. Mă aştept să iau măcar şapte", spune Miruna, o elevă de la Şcoala Gimnazială "Ion Heliade Rădulescu" din Capitală.

Profesorul de matematică Costel Chiteş de la Colegiul Naţional "Tudor Vianu" din Capitală spune că subiectele sunt un pic mai grele decât anul trecut şi realizate în aşa fel încât şi un elev mai slab să poată lua nota cinci. "Nu s-a depăşit programa, iar anul acesta se va face o diferenţiere mai clară între elevii de 8,50 şi cei de 10, adică nu se vor mai lua cu uşurinţă note mari", spune profesorul Chiteş.

În ceea ce priveşte desfăşurarea examenului în Capitală, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar din Bucureşti, Marian Banu, a declarat pentru adevarul.ro că "Evaluarea Naţională s-a desfăşurat în condiţii normale şi nu există incidente raportate".

 


 

Matematica Evaluare Naţională 2014

Barem Matematica Evaluare Naţională 2014

 

Evaluarea Naţională 2014 a început luni, cu proba la română, prin care au trecut peste 166.000 de elevi de clasa a VIII-a, potrivit datelor Ministerului Educaţiei.

Marţi a urmat examenul de capacitate la limba maternă, iar miercuri examenul de capacitate la matematică.

Subiectele primite de elevi la examenul de Capacitate 2014 au fost rezolvate în direct miercuri, de la ora 11, la Adevărul Live, după examenul de capacitate la matematică.

Şi Subiectele la Limba Română de la examenul de Capacitate 2014, testare naţională care a început luni, au fost rezolvate în direct la Adevărul Live, luni. Profesorii susţin că au fost de nivel mediu, însă au avut şi câteva dificultăţi şi nuanţe.

Modelele de subiecte la matematică la Capacitate 2014 pot fi consultate pe site-ul Ministerului Educaţiei dedicat acestora, subiecte.edu.ro.

Din 2014, media de la aceste teste naţionale va reprezenta 75% din media de admitere la liceu, iar 25% vor conta mediile din gimnaziu, faţă de 50%, anul trecut, de altfel singura noutate faţă de Capacitatea din 2013, ne-au declarat reprezentanţii Ministerului Educaţiei.

Calendar Evaluare Naţională 2014

  • 23 iunie - Limba Română
  • 24 iunie – Limba maternă
  • 25 iunie – Matematică
  • 27 iunie – afişarea rezultatelor parţiale
  • 1 iulie – afişarea rezultatelor finale

Rezultate slabe la simulare

La examenele de simulare din martie 2014, s-au înscris aproape 188.000 de elevi şi s-au prezentat la probe aproape 178.000, însă rezultatele au fost foarte slabe, mai proaste decât anul trecut. Aproape 70% din ei nu au reuşit să ia nota 5 la matematică, conform datelor de la Ministerul Educaţiei. 

Dacă luăm în considerare şi rezultatele de la română (67% au luat note peste 5), practic mai puţin de jumătate (48,8%) dintre candidaţi au obţinut medii „de trecere“ la acest prim examen de simulare organizat la nivel naţional, potrivit cifrelor furnizate de minister.

Regulile examenului

  • Accesul elevilor în săli este permis cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei, respectiv până la ora 8.30.
  • Candidaţii nu au voie să intre în sală cu materiale ajutătoare, cu mijloace electronice de calcul sau de comunicare, iar frauda şi tentativa de fraudă atrag eliminarea din sală şi acordarea notei 1 pe lucrarea lor.
  • Elevii se aşază câte unul în bancă, în ordine alfabetică, potrivit listelor afişate la intrarea din săli.
  • Fiecare elev primeşte o coală de hârtie pe care îşi scrie cu majuscule numele, prenumele tatălui, toate prenumele personale, în ordinea în care sunt trecute în actul de identitate şi completează lizibil celelalte date de pe colţul colii, care va fi lipit după distribuirea subiectelor în săli şi după ce asistenţii din săli au verificat completarea corectă a tuturor datelor cerute.
  • Din momentul distribuirii subiectelor, niciun elev nu mai poate intra în sală şi niciun elev nu poate părăsi sala (decât dacă predă lucrarea scrisă).
  • Elevii care nu se află în sală în momentul distribuirii subiectelor pierd dreptul de a mai susţine Evaluarea Naţională în sesiunea respectivă; în cazuri excepţionale, dacă un elev se simte rău şi solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de unul dintre asistenţi, însă timpul alocat rezolvării subiectelor nu va fi prelungit.
  • Pentru elaborarea lucrării scrise, elevii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru scheme şi desene folosesc numai creion negru; pentru proba de la matematică, elevii pot să utilizeze instrumente de desen.
  • Dacă doresc să corecteze o greşeală, atunci trebuie să taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală.
  • În cazul în care unii elevi doresc să-şi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, primesc alte foi, iar colile folosite iniţial se anulează pe loc.
  • La expirarea celor 120 de minute (două ore) acordate, elevii trebuie să predea lucrările în faza în care se află, neavând voie să depăşească timpul stabilit; trei elevi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.
  • În cazul în care un candidat refuză să predea lucrarea scrisă, acest lucru se consemnează într-un proces-verbal, semnat de cei doi asistenţi şi atrage după sine eliminarea candidatului din examen.

Pe aceeaşi temă:

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Presiune pe elevii de clasa a VIII-a, de luni

GRAFIC ADMITERE LICEU 2014 Care este cea mai populară specializare

VIDEO EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Luni încep înscrierile. Ultimele pregătiri pentru examenele de la Capacitate 2014

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Subiectele primite de olimpici la matematică

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Subiectele la română primite de olimpici

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 13 elevi olimpici dau examenele în sesiunea specială

 

citeste totul despre: