Subiecte Evaluare Naţională clasa a IV-a. Probleme de matematică ambigue

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Elevii din clasele a IV-a au susţinut, miercuri, testul la Matematică din cadrul Evaluării Naţionale. Cele 20 de cerinţe ale testului, pe care copiii trebuiau să le rezolve într-o oră, au acoperit toată materia din ciclul primar, însă unele enunţuri au generat confuzie, susţin dascălii.

„Elevii noştri au terminat şi mai devreme ceea ce înseamnă că problemele nu le-au impus dificultăţi. Testul a cuprins toată materia, dar a pus accent pe atenţie şi perspicacitate”, a explicat Steluţa Vlad, directorul Şcolii Gimnaziale „Heliade Rădulescu”, din Capitală.

Mai exact, testul a verificat noţiuni precum numerele crescătoare şi descrescătoare, numere consecutive, impare şi pare, operaţiile aritmetice de bază şi lucrul cu figuri geometrice. Totuşi, enunţul unor probleme a ridicat semne de întrebare chiar şi în rândul dascălilor.

„Cred că le face plăcere să rezolve datorită modului prietenos de prezentare însă uneori enunţul îi poate încurca, dacă nu sunt suficient de atenţi”, este de părere Steluţa Vlad. Şi Cornelia Popa, învăţătoare la Şcoala Gimnazială 119 din Bucureşti atrage atenţia asupra enunţului care cere elevilor să estimeze masa unui cosmonaut pe Pământ din patru variante de răspuns: 7, 21, 600 sau 75 de kg. „Dacă primul impuls este să alegi varianta cu 75 de kg, unii copii s-au gândit că un cosmonaut cu costumul pe el ar putea cântări mult mai mult”, a explicat Cornelia Popa. 

În orice caz, notele copiilor nu vor fi trecute în catalog, rezultatele urmând să fie discutate cu fiecare părinte în parte. Astăzi, copiii din clasele a IV-a care studiază într-o limbă străină vor susţine testul la Limba maternă.

Testele au subiect unic, dar pe două numere astfel încât cei care stau în aceeaşi bancă să nu fie tentaţi să copieze unul de la altul. Durata examenelor este de o oră, iar elevii trebuie să ştie că vor susţine probele în sala în care învaţă, însă sub supravegherea unor profesori care nu predau la clasa respectivă. Lucrările vor fi corectate în cadrul şcolii, iar această procedură trebuie finalizată în cel mult o săptămână de la începerea testărilor.

Deşi notele sunt confidenţiale, rezultatele pe şcoală sunt centralizate la nivel judeţean, urmând ca Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare să întocmească un raport final, pe care să îl publice împreună cu "măsurile educaţionale în vederea ameliorării rezultatelor învăţării", potrivit metodologiei. Pasul următor este ca învăţătorul să folosească aceste rezultate pentru a elabora planuri individualizate de învăţare în cazul elevilor unde se constată anumite lacune.

Ministerul Educaţiei organizează, pentru al doilea an, Evaluarea Naţională a elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Notele de la testele pe care elevii le susţin au rolul de a identifica lacunele copiilor şi informarea părinţilor în legătură cu nivelul de studiu în cadrul unui test naţional. Elevii din clasele a VI-a vor susţine probele de Limbă şi comunicare şi Matematică şi Ştiinţele Naturii la începutul lunii iunie.

Subiecte Matematica Evaluarea Nationala de La Finalul Clasei a IV A Test 1

Subiecte Matematica Evaluarea Nationala de La Finalul Clasei a IV A Test 2

1. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a – EN II:

    18 mai 2015 Scris – Limba română
    19 mai 2015 Citit – Limba română
    Scris-Citit – Limba română pentru minorităţile naţionale
    20 mai 2015 Matematică
    21 mai 2015 Scris – Limba maternă
    22 mai 2015 Citit – Limba maternă

2. Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a – EN IV:

    26 mai 2015 Limba română
    27 mai 2015 Matematică
    28 mai 2015 Limba maternă

3. Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a – EN VI:

    2 iunie 2015 Limbă şi comunicare
    3 iunie 2015 Matematică şi Ştiinţe ale naturii
 

Educație



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite