Demagogia şi politichia interesului în Educaţie

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

În detrimentul copiilor, tinerilor, al societăţii şi al viitorului acestei ţări.Când nu ai o programă echilibrată şi performantă corespunzătoare cerinţelor actuale. Când nu asiguri fondurile suficiente desfăşurării unui proces educativ normal, nu asiguri şanse egale tuturor copiilor.Când multe şcoli, chiar şi din mediul urban, inclusiv din Bucureşti, se confruntă cu invazii de păduchi şi diverse epidemii.

E clar, prin declaraţiile şi intenţiile noilor stăpâni ai Educaţiei româneşti suntem asiguraţi că ţara noastră viitor de aur are. Proaspătul ministru pesedist al învăţământului, care ştiţi, nu-i Abramburica, desigur, este un alt universitar de renume, ne asigură ferm, că nivelul educaţiei şcolare din mediul rural va creşte ca Făt Frumos din poveste. Reforma digitală, prin introducerea logisticii şi manualelor digitale, va deştepta toată suflarea şcolarilor de la sate.

Nu spune că-i va deştepta şi pe dascălii meniţi să-i înveţe pe copiii ţăranilor, care dascăli nici ei nu prea ştiu cu era digitală, cum se face educaţia prin intermediul acestei tehnologii moderne. Nu-i bai, că nici mulţi profesionişti din educaţie, de pe la oraşe, capitale municipii de judeţ sau de ţară, chiar universitari, habar nu au cum e cu utilizarea tehnologiei digitale în educaţie. Unii nu ştiu şi nu pot, alţii nu vor să ştie şi nici nu vor să înveţe, să se adapteze tehnologiei moderne, iar o altă categorie, chiar dacă intră în fişa postului lor pregătirea continuă şi adaptarea la nou, sunt complet dezinteresaţi de aducerea şi menţinerea nivelului profesional la actualitatea cerinţelor moderne în domeniu.

Revenind la intenţiile declarative ale ministrului Educaţiei Naţionale, Pavel Năstase, de a face o nouă lege în domeniu, a câta oare în era postcomunistă a României, demnitarul, care se revendică om de la ţară şi zice că ştie problemele din zona rurală, crede că a venit vremea să-i ducă pe elevii de la sate, de la coada vacii la ştiinţa utilizării computerelor şi inteligenţei electronice. Asta, în ciuda bugetului Educaţiei, care nu împiedică însă, parteneriatul în realizarea acestui scop nobil, cu mai multe firme din domeniul IT.

Frumoase intenţii la nivel declarativ, demagogic şi politic, cu toate că, unii cârcotaşi ar spune ceva despre nişte interese de afaceri obscure, nişte contracte ce ar urma să dea substanţă şi să direcţioneze nişte bani pe anumite canale. Cine se uită în trecutul „reformării” acestui domeniu şi „modernizării”, nu poate să nu constate că ar fi a nu ştiu câta „digitalizare” a învăţământului românesc, începând chiar cu introducerea computerelor pentru prima dată în şcolile noastre şi ajungând la actualele intenţii de înlocuire a manualelor clasice cu cărţile electronice. Proces sinuos de digitalizare care a dus chiar şi la anchete soldate cu megadosare, cum este cel al Microsoft şi care au scos în evidenţă afacerile oneroase în domeniu.

Într-un domeniu unde ani de zile, s-au făcut afaceri de sute de milioane de euro, unde contractele dubioase au stabilit interesul urmărit de diriguitorii educaţiei româneşti, indiferent din ce spectru politic ar fi provenit aceştia, lucrurile actuale şi perspectivele continuă să fie aceleaşi. În detrimentul copiilor, tinerilor, al societăţii şi al viitorului acestei ţări.

Cum să vorbeşti demagogic, politic, cu interes partinic despre noua digitalizare a învăţământului românesc, în zonele rurale, când tu nu ai rezolvat nici cu veceul din curtea şcolii, cu apa, cu clădirile, cu baza materială, cu lipsa de dascăli şi de profesionalism a multora din domeniu.

Când n-ai rezolvat cu autorizaţiile de funcţionare, cu asigurarea condiţiilor materiale strict necesare desfăşurării unui proces de învăţământ normal. Când n-ai suficiente clădiri pentru şcoli, când n-ai apă, mobilier, bănci, cretă în unităţile de învăţământ.

Când nu ai cabinete medicale, asistenţă medicală şcolară, când nu ai învăţători şi profesori, când nu asiguri programele de alimentaţie stabilite legal pentru elevi, când nu asiguri protecţia şi securitatea şcolarilor. Când nu ai o programă echilibrată şi performantă corespunzătoare cerinţelor actuale. Când nu asiguri fondurile suficiente desfăşurării unui proces educativ normal, nu asiguri şanse egale tuturor copiilor.Când multe şcoli, chiar şi din mediul urban, inclusiv din Bucureşti, se confruntă cu invazii de păduchi şi diverse epidemii.

Fără să ţii cont de toate aceste aspecte esenţiale derulării unui proces educativ normal, anunţi demagogic digitalizarea educaţiei în mediul rural. Ce poate să însemne aceste intenţii decât nişte viitoare tunuri, contracte oneroase, direcţionate, menite mai degrabă să umfle diverse conturi din caracatiţa corupţiei. Tunuri percepute de orice cetăţean cu un minim de logică, ce nu acceptă ca prostul praful în ochi aruncat de guvernanţi.

Acum câteva luni, acutalul primar general al Capitalei, Gabriela Firea, anunţa alocarea unor fonduri importante destinate declarativ asigurării bazei materiale şi asistenţei medicale în şcolile din Bucureşti. Ştie cineva ce se face cu aceşti bani, câte şcoli au cabinete medicale funcţionale, cum sunt dotate acestea, inclusiv cu medicamente şi în ce măsură este asigurat personalul medical din unităţile bucureşte de învăţământ?

Impresia şi percepţia multor români este că se încearcă nişte tunuri uriaşe în domeniul Educaţiei Naţionale de actuala guvernare. În ce măsură vor reuşi aceste tunuri şi cât de mult vor drena ele banii către băieţii deştepţi vom vedea în scurt timp. Bine ar fi să ne înşelăm, iar banii să fie cheltuiţi corect pentru educaţia copiilor din această ţară.

Dar, realitatea ne arată că de la coada vacii la computer, de la veceurile din fundul curţii la digitalizarea învăţământului românesc este cale lungă. Va mai curge multă demagogie şi se vor mai drena încă sume importante de bani de la bugetul de stat până se va reuşi asigurarea unor condiţii materiale normale desfăşurării unui învăţământ decent. Până la digitalizare în educaţie mai e mult. Nu ar fi bine ca înainte să asigurăm condiţiile materiale necesare, programa adaptată cerinţelor moderne, personalul pregătit corespunzător şi să reducem măcar un pic din analfabetismul dezvoltat în ultimii 25 de ani?

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite