Elevii de clasa a IV-a au intrat în febra Evaluării Naţionale. Ce a picat la Limba Română
0Elevii din clasele a IV-a au susţinut, marţi, testul la Limba Română din cadrul Evaluării Naţionale. Elaborat în două variante, testul a presupus rezolvarea a 15 cerinţe, pe baza unui fragment de două pagini dintr-o poveste adaptată.
Cerinţele au verificat capacitatea de înţelegere a textului, solicitând copiilor să aleagă din mai multe variante de răspuns, să completeze spaţii goale sau să identifice însuşirile unor personaje din povestea prezentată.
„Este un nivel mediu spre uşor, însă având în vedere că elevii trebuie să citească, să înţeleagă două pagini de text şi să răspundă la o serie de cerinţe într-o singură oră, înseamnă ceva ”, consideră Steluţa Vlad, director al Şcolii Gimnaziale „Heliade Rădulescu”, din Capitală.
Lucrările vor fi evaluate în cadrul şcolii, iar notele nu vor fi notate în catalog, ci discutate cu fiecare părinte în parte. Totuşi, metodologia spune că rezultatele ar trebui folosite de autorităţi pentru identificarea unor măsuri pentru ameliorarea procesului de învăţare.
„Scopul evaluărilor ar fi să identificăm problemele elevilor şi să trasăm planuri personalizate de învăţare. Însă cu clase în care învaţă şi 30 de copii nu poţi face prea multe. În alte state, cum este Finlanda, atunci când se identifică o dificultate, se creează o comisie interdisciplinară formată din profesori, psiholog şi părinte, care încearcă să găsească o soluţie pentru copilul respectiv”, explicat Tincuţa Apăteanu, expert în Educaţie.
Este al doilea an în care Ministerul Educaţiei organizează Evaluarea naţională a elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Elevii din clasele a II-a au susţinut Evaluarea Naţională la jumătatea lunii mai, însă elevii din clasele a IV-a mai au de dat două teste. Astăzi sunt evaluate cunoştinţele la Matematică şi joi la Limba maternă, iar în iunie vine şi rândul elevilor din clasele a VI-a.
En IV 2015 Limba Romana Test 1
En IV 2015 Limba Romana Test 2
1. Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a – EN II:
18 mai 2015 Scris – Limba română
19 mai 2015 Citit – Limba română
Scris-Citit – Limba română pentru minorităţile naţionale
20 mai 2015 Matematică
21 mai 2015 Scris – Limba maternă
22 mai 2015 Citit – Limba maternă
2. Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a – EN IV:
26 mai 2015 Limba română
27 mai 2015 Matematică
28 mai 2015 Limba maternă
3. Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a – EN VI:
2 iunie 2015 Limbă şi comunicare
3 iunie 2015 Matematică şi Ştiinţe ale naturii