Vânzările de maşini noi au înregistrat o creştere de 21% în primul trimestru din 2016, cel mai bun rezultat din ultimii şapte ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Acesta este al patrulea an consecutiv de creştere şi, cum primul trimestru este statistic cel mai slab din an, aşteptările sunt ca în cele mai bune perioade să se depăşească 25.000 de maşini, susţinute de Programul Rabla, estimate să aibă o pondere în piaţa totală de o cincime din vânzări FOTO: Newspress
Acesta este al patrulea an consecutiv de creştere şi, cum primul trimestru este statistic cel mai slab din an, aşteptările sunt ca în cele mai bune perioade să se depăşească 25.000 de maşini, susţinute de Programul Rabla, estimate să aibă o pondere în piaţa totală de o cincime din vânzări FOTO: Newspress

În primul trimestru al acestui an, piaţa maşinilor noi a raportat o creştere de 21% faţă de aceeaşi perioadă din 2015. Aşadar, vânzările de maşini noi au crescut pentru al patrulea an consecutiv, iar experţii estimează un avans al acestora între 10 şi 15% pentru 2016, piaţa fiind susţinută de programele „Rabla“ şi „Prima Maşină“, informează News.ro.

Întreaga piaţă auto a înregistrat un avans în primele trei luni ale acestui an. Cea mai mare creştere au avut-o vânzările de maşini second-hand, cu un număr de 12.000 de unităţi mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2015, conform Autovit.ro, care a realizat o analiză comparativă a pieţei auto în primul trimestru din 2016 în raport cu perioada similară din 2015.

Creşterile sunt însă mici în primele luni în funcţie de numărul de unităţi. La maşinile noi creşterea a fost de 3.000 de unităţi, iar la tranzacţii pe plan intern cu maşini rulate avansul a fost de circa 1.000 de unităţi, arată aceleaşi date.

Piaţa maşinilor noi a avut cel mai bun prim trimestru din ultimii şapte ani chiar şi fără ajutorul programului Rabla, creşterea înregistrată fiind de 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Acesta este al patrulea an consecutiv de creştere şi, cum primul trimestru este statistic cel mai slab din an, aşteptările sunt ca în cele mai bune perioade să se depăşească 25.000 de maşini, susţinute de Programul Rabla, estimate să aibă o pondere în piaţa totală de o cincime din vânzări.

Aceleaşi date arată că piaţa maşinilor second-hand din import a avut în general fluctuaţii mari de la an la an, iar faţă de anul trecut acum este în creştere cu 18%. „A fost cel mai bun prim trimestru din 2009 până în prezent, iar dacă tendinţa continuă, piaţa poate depăşi 250.000 de unităţi“, notează raportul citat.

Totodată, tranzacţiile cu maşini second-hand pe plan intern, adică reînmatriculările, au în general cele mai mici fluctuaţii lunare şi anuale. În primele trei luni din 2016 creşterea a fost de 2%, însă s-a înregistrat cea mai mare cifră a înmatriculărilor din ultimii patru ani.

Potrivit datelor Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în primele trei luni ale anului în curs s-au vândut 17.471 de maşini noi, 64.690 de maşini second-hand din import şi s-au făcut 55.686 de reînmatriculări.

Cele mai multe dintre tranzacţii au fost înregistrate în luna martie, pe toate cele trei segmente ale pieţei auto (maşini noi - 6.572, la mâna a doua - 25.362 şi reînmatriculări - 20.981).

Datele DRPCIV arată, totodată, că cele mai cumpărate mărci de maşini noi sunt Dacia (33,4%), Skoda (8,7%) şi Volkswagen (8,4%). În ceea ce priveşte maşinile SH din import, principalele mărci înmatriculate sunt Volkswagen (28,3%), Opel (16,5%) şi Ford (11,6%), iar ca număr de maşini la mâna a doua tranzacţionate în ţară topul mărcilor e condus de Volkswagen (19%), Opel (12%) şi Dacia (10%).

De asemenea, numărul de anunţuri pe platforma Autovit.ro a crescut mai ales în luna martie, după ce, prin tradiţie, la început de an numărul este redus, fiindcă ianuarie este o lună slabă pe toate segmentele pieţei auto, arată studiul citat.

Preţul mediu al unei maşini listate pe site-ul de anunţuri este de 8.000 euro, însă cele mai scumpe modele, precum Bentley, Ferrari sau Rolls Royce, trec de 200.000 euro.

Pe platformă sunt listate şi două maşini Tesla Model S, marca americană fiind în centrul atenţiei în presa mondială şi pe reţelele sociale datorită prezentării Model 3, o maşină electrică „pentru mase“.

În România s-au înmatriculat sub 50 de maşini 100% electrice anul trecut. Chiar dacă anul acesta se vor aplica subvenţii şi va exista o variantă specială de Rabla pentru cei care vor să cumpere maşini electrice, vânzările nu au cum să explodeze fiindcă preţurile acestor maşini rămân ridicate – peste 30.000 de euro în medie, iar autonomia rămâne scăzută, scrie News.ro.

Cel mai consistent palier de preţ rămâne cel între 5.000 şi 10.000 de euro unde se încadrează peste un sfert dintre maşinile de pe site, dar şi segmentul de până în 3.000 de euro, benefic pentru cei cu bugete mici.

Continuă însă să aibă o pondere importantă şi maşinile de peste 20.000 euro, cele mai multe fiind modele ale mărcilor germane premium. Cele mai scumpe maşini listate pe Autovit.ro sunt de peste 200.000 euro şi sunt modele rare, precum Lamborghini Aventador sau Rolls Royce Phantom.

Studiul mai arată că scandalui emisiilor Volkswagen nu a afectat cota de piaţă a mărcii nici la maşini noi, nici pe piaţa second-hand. Brandul a rămas lider detaşat şi în topul maşinilor de pe Autovit.ro, în timp ce BMW şi Mercedes au completat podiumul.

Maşinile de maxim patru ani vechime au o pondere importantă, de peste 30%, în timp ce doar 1% dintre maşini sunt mai vechi de 18 ani şi sub o cincime sunt mai vechi de 13 ani. Pe Autovit.ro se găsesc şi maşini dinainte de 1940, exemplu fiind un Mercedes de acum 80 de ani.

Vârsta medie a parcului auto naţional este de 13 ani, în timp ce înainte de criză vârsta era de sub 9 ani. Raportul dintre maşinile second-hand înmatriculate şi cele noi rămâne de aproape 4:1.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite