Studiu: Cât de mulţumiţi sunt românii de locul de muncă actual

0
Publicat:
Ultima actualizare:
colegi munca femei barbati studiu intalnire de lucru cooperare afaceri

5 din 10 români la nivel naţional se declară mulţumiţi de starea lor de spirit, iar relaţiile cu persoanele apropiate (familie, prieteni sau partener), locul de muncă actual şi mediul de lucru sunt printre principalele motive de mulţumire pentru peste 50% din locuitorii din România.

Compania de cercetare de piaţă Reveal Marketing Research a făcut publice rezultatele unui studiu pe tema mulţumirii, desfăşurat în rândul respondenţilor din mediul urban şi rural din România. Sondajul şi-a propus să descopere cât de mulţumiţi sunt românii şi ce anume îi face mulţumiţi.

Mulţumiţi de starea de spirit, mulţumiţi de relatiile cu cei dragi

În iunie 2021, 50% din români au afirmat că sunt mulţumiţi de relaţiile lor cu familia şi prietenii, iar 10% se declară nemulţumiţi de aceste relaţii.  

Pe categorii socio-demografice, aprecierea relaţiilor cu familia şi prietenii înregistrează diferenţe semnificative statistic numai în funcţie de statutul marital, se arată în raportul citat. Persoanele singure de vârstă mijlocie par să fie mai mulţumite de relaţiile cu familia şi prietenii (63%), comparativ cu tinerii cu educaţie superioară şi venit ridicat  (45%). 

Tinerii profesionişti, declară că sunt foarte mulţumiţi de relaţia cu partenerul/partenera

Dacă în decursul anului 2020 satisfacţia faţă de relaţia cu partenerul/partenera, deşi pozitivă, a avut un nivel mai scăzut pe fondul unei stări de spirit nu tocmai bună a românilor, începând cu luna februarie a anului în curs, a înregistrat un nivel constant ridicat. Cel mai mare grad de satisfacţie faţă de relaţia cu partenerul/partenera se întâlneşte la tinerii cu educaţie superioară şi venit ridicat, cu un procent de 47%, mai arată raportul Reveal Marketing Research. 

Majoritatea românilor se simt mulţumiţi de mediul în care lucrează

Mulţumirea apare în principal în rândul segmentelor cu educaţie şi venit ridicat (70%) şi în rândul tinerilor profesionişti (50%). La polul opus, cei care se declară nemulţumiţi sunt familiile tradiţionale (36%) şi persoanele singure de vârstă mijlocie (32%). 

Nu este surprinzător că mulţumirea legată de sectorul profesional este direct proporţională cu mulţumirea faţă de celelalte aspecte ale vieţii: starea de spirit şi relaţiile sociale – cu familia, prietenii şi partenerul/partenera de viaţă. 

Ce ne arată, practic, studiul este faptul că încep să conteze din ce în ce mai mult aspectele care ţin de starea noastră emoţională, ca oameni, şi de crearea unui cadru care să motiveze mai degrabă prin aspecte intrinseci decât prin cele de ordin extrinsec. 

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat în perioada februarie - iunie pe un eşantion reprezentantiv naţional (urban şi rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%. Interviurile au fost realizate online, pe baza panelului Reveal Marketing Research.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite