Statul declară război drumarilor: Ministerul Transporturilor pregăteşte un sistem în care să fie înregistrate utilajele, pentru a nu bloca şi la alte licitaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Constructorii participă de multe ori cu aceleaşi utilaje şi aceiaşi angajaţi la licitaţii diferite şi apoi nu pot să se ţină de lucrări
Constructorii participă de multe ori cu aceleaşi utilaje şi aceiaşi angajaţi la licitaţii diferite şi apoi nu pot să se ţină de lucrări

Ministerul Transporturilor pregăteşte un sistem în care specialiştii şi utilajele unei firme să fie automat înregistrate şi blocate atunci când compania contractează lucrări prin licitaţii publice, astfel încât aceleaşi resurse să nu mai apară şi în alte oferte, ca o garanţie că lucrările sunt făcute în timp util, iar constructorii nu se pun pe tânjeală.

„Ne propunem să înfiinţăm o entitate care să aibă o evidenţă strictă a utilajelor, chiar cu serie şi număr sau alt mod de identificare, la fel şi în cazul specialiştilor, în aşa fel încât aceştia o dată ce au fost ofertaţi, să avem o garanţie că au şi fost folosiţi“, a declarat, joi, Dan Costescu, ministrul Transporturilor, în Parlament.

„În acest mod vom avea o monitorizare. Vom elimina această tendinţa a constructorilor de a păcăli şi vom avea evidenţă exactă a specialiştilor“, a mai apreciat oficialul.

Citeşte şi Dan Costescu: Până la sfârşitul anului vom avea 80 de kilometri de autostradă în plus

Măsura  va fi aplicată atât firmelor de construcţii şi proiectare care sunt contractate pentru lucrări de infrastructură, dar şi în cazul contractelor de deszăpezire. În ultimii ani, au existat mai multe cazuri în care firmele de deszăpezire au câştigat mai multe contracte cu aceleaşi utilaje, iar în situaţiile urgente în care acestea erau necesare pe teren, firma nu făcea faţă.

Citeşte şi Directorul de autostrăzi din CNADNR a demisionat

„Cum va funcţiona sistemul: odată ce a câştigat unul din constructorii aflaţi în baza de date, o licitaţie, vor fi blocate utilajele şi vor fi blocaţi specialiştii, pentru a nu mai fi folosiţi la ofertarea sau la alte contracte de alte firme“, a punctat ministrul.

Citeşte şi CNADNR a reuşit deblocarea contractului de execuţie tronsonului Suplacu de Barcău – Borş de pe autostrada Transilvania

De asemenea, multe dintre lucrările de infrastructură realizate în România au fost terminate cu mari întârzieri sau nu au fost realizate deloc. Între cele mai celebre cazuri sunt Autostrada Transilvania, unde statul a reziliat contractul cu Bechtel, şi Autostrada Sibiu - Orăştie, unde italienii de la Salini Impregilo trebuiau să termine lucrarea în 2013 şi unde oricum au realizat lucrări de mântuială.

Citeşte şi Scaunul şefului CNADNR a căzut în gropile de pe Autostrada Sibiu-Orăştie

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite