Sondaj: Jumătate din români vor să-şi petreacă vacanţa în ţară. Ce locuri preferă şi care este bugetul pe persoană

0
Publicat:
Ultima actualizare:

50% dintre români vor să îşi petreacă vacanţa din următoarea perioadă în ţară în contextul Covid-19, relevă un studiu realizat de Hospitality Culture Institute şi firma de cercetare de piaţă EXACT Business Solutions.

Printre destinaţiile preferate de români se numără Braşov, Constanţa sau Cluj-Napoca.

În contextul acestei noi realităţi, Hospitality Culture Institute organizează Conferinţa Naţională pentru Turism Intern joi, 25 iunie, un eveniment care se adresează tuturor celor ce dezolvotă un business în ospitalitatea locală, fie în zona de cazare, experienţe sau food service. 

Pentru a susţine economia şi pentru a salva cât mai multe locuri de muncă, oficialii Hospitality Culture Institute apreciază că trebuie să ne concentrăm pe turismul intern.

“Vrem să aflăm dacă România este pregătită să facă faţă unei cereri atât de mari şi dacă infrastructura poate suporta, în condiţii normale, o astfel de încărcare. Din păcate, autorităţile publice, din guvern şi primării, refuză să participe la evenimente dedicate industriei turismului local pentru a fi aproape de antreprenori. Aşa cum mediul privat din industria ospitalităţii organizează în această perioadă conferinţe online cu sute de antreprenori şi manageri, şi reprezentanţii autorităţilor publice trebuie să preia exemplul din mediul de business şi să promoveze România românilor: digital şi prin intermediul evenimentelor. Funcţionari publici, secretari de stat şi primari, intraţi în comunităţi online şi creşteţi brandul României!”, au declarat reprezentanţii Hospitality Culture Institute.

De asemenea, 35% dintre respondenţii studiului Hospitality Culture Institute încă nu şi-au planificat zilele libere de anul acesta, doar 15% doresc să îşi petreacă concediul în străinătate, iar 7% nu vor avea concediu sau îl vor petrece acasă.  

  

52% dintre românii care preferă să călătorească de obicei în România au educaţie ridicată, iar 48 la sută au educaţie medie. Potrivit cercetării de piaţă, 53% dintre românii care călătoresc mai des în ţară decât în străinătate înregistrează mai puţin de 4.000 de lei venituri medii/gospodărie. 33% dintre aceştia sunt angajaţi, 29% sunt experţi/specializaţi în anumite domenii, iar 29% nu lucrează în prezent (şomaj sau concediu post-natal). 

  

Dintre românii care preferă vacanţele în destinaţiile din ţara noastră, 33 la sută merg într-un city-break de două ori pă an, iar 30% merg o dată la fiecare 2-3 luni. De asemenea, 40% dintre turiştii români alocă pentru vacanţă într-o destinaţie locală între 501 şi 1000 lei/persoană pentru un city break, iar 34% bugetează mai puţin de 500 de lei/persoană pentru un city break . 

  

În ceea ce priveşte mijlocul de transport preferat pentru o vacanţă în România, 64% dintre români merg cu maşină personală, iar 13% cu trenul. 31% dintre turiştii locali care călătoresc în România preferă să se cazeze într-o locaţie informală (la gazdă), iar 45 la sută aleg să plătească doar pentru cazare. 

  

Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interview - Exact Panel). Studiul a fost realizat de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training şi consultanţă din România care studiază piaţa şi tendinţele din industria HoReCa, în parteneriat cu EXACT Business Solutions, companie cu experienţă de peste 10 ani în marketing research.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite