Românii îşi pot cumpăra propria staţie de încărcare a maşinii electrice. Cât costă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Posesorii maşinilor electrice îşi pot achiziţiona propria staţie de încărcare, dacă au condiţiile optime pentru montaj, preţurile fiind accesbile.

Românii care locuiesc la casă şi care au condiţii optime de montaj pentru a-şi încărca maşina îşi pot cumpăra propria staţie de alimentare. 

O staţie de încărcare privată costă, în medie, între 650 lei pentru o priză specială de exterior şi 3800 lei pentru o staţie trifazată, în funcţie de facilităţile pe care le oferă. Costul de montaj variază în funcţie de lungimea traseului de cablu şi de timpul necesar instalării. Este recomandabil ca autovehiculul electric sa fie încărcat la tarif redus de noapte, beneficiind de cel mai mic cost posibil.

Durata de viaţă a unei baterii pentru maşina electrică este de peste 10 ani, iar după această perioadă bateria se poate folosi pentru stocarea energiei în sistemul fotovoltaic (as a second life).

Românii vor achiziţiona cu 20% mai multe staţii de încărcare electrice în 2019, estimează Dan Tudose, manager şi acţionar majoritar E-acumulatori.ro, unul din cele mai vechi magazine online de produse electrice din România.  

“Potrivit datelor statistice, în ţara noastră circulă, în prezent, 1.100 de autoturisme electrice, fiind disponibile circa 390 staţii de încărcare. În 2018, în Uniunea Europeană, au fost înregistrate 1.000.000 de maşini electrice, raportul fiind de 8 vehicule per punct de încărcare public (143.000 puncte de încărcare publice, *conform www.eafo.eu”), spune Dan Tudose, proprietarul e-acumulatori.ro. 

În viitorul apropiat, se estimează că atât numărul maşinilor electrice, cât şi al staţiilor de încărcare din piaţa locală va creşte exponenţial. Maşinile electrice revoluţionează industria auto, respectiv de transport. În zece ani vom vedea staţii de încărcare în aproape fiecare curte din Bucureşti, spune Dan Tudose.

Cât costă „un plin”

În România există 150 de spaţii (publice şi private) dotate cu una sau mai multe puncte de încărcare a maşinilor electrice. Unul din motivele pentru care numărul maşinilor electrice care circulă pe şoselele din România este redus este numărul scăzut de staţii de încărcare şi distanţa între ele.

Este important de precizat că bateria maşinii electrice trebuie încărcată doar de 1-2 ori pe săptămână, la o medie de 200 km parcurşi pe săptămână. Autovehiculul electric consumă în medie 20kwh/100 km, ceea ce reprezintă un cost de 10 lei/100 km, echivalentul a 2 litri benzină pentru o maşină clasică calculat la tariful casnic de 0,5lei/kwh.

„Clădirile de birouri dotate cu staţii de încărcare în parcarea subterană vor fi preferate de multinaţionalele care doresc să ofere angajaţilor lor condiţii de lucru cât mai bune. Supermarketurile cu astfel de puncte de încărcare electrică vor fi cele mai căutate. Astfel întreaga industrie de real-estate şi retail va contribui substanţial la dezvoltarea infrastructurii atât de necesară maşinilor electrice”, spune Dan Tudose.

    

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite