Produsele de post se vor vinde cu 10% mai bine în acest an, estimează Agricola. Cât mănâncă românii în perioada dinaintea Paştelui
0Vânzările produselor de post Agricola vor creşte cu 10% în perioada Postului Paştelui, comparativ cu perioada similară a anului trecut – estimează Europrod, companie a Grupului Agricola specializată în producerea de semipreparate şi produse „ready to eat”.
Estimările companiei se bazează pe rezultatele vânzărilor de produse vegetale înregistrate în anul 2013, care au totalizat aproape 200 de tone - 11% din totalul vânzărilor de semipreparate şi ready meals,în condiţiile în care în anul precedent acestea reprezentau doar 7,6% din total.
Potrivit Europrod, în perioada Postului Paştelui, vânzările la produsele vegetale reprezintă 30% din total vânzări, spre deosebire de alte perioade ale anului când produsele vegetale ating în jur de 2% din total vânzări, sezonalitatea acestor produse fiind accentuată.
Cele mai vândute produse vegetale Agricola sunt: Hamburger vegetal, Pârjoale vegetale, Nugget vegetal, Şniţel vegetal şi Falafel – congelate sau refrigerate, în diverse forme de ambalare şi gramaje.
Femeile din oraşe, clientela ideală
Cercetările companiei Europrod arată că profilul socio-demografic al cumpărătorilor de produse ready meal de post sau vegetale se referă la femei din mediul urban, cu vârsta peste 40 ani, cu venituri peste medie, cu studii medii & superioare. Produsele de post Agricola sunt comercializate în retailul modern, în comerţul tradiţional şi în segmentul HoReCa.
„Am dezvoltat parteneriate cu toţi retalierii din România, având ca argument al calităţii şi notorietăţii chiar brandul AGRICOLA, dar şi parteneriate strategice cu mărci private. Am inovat alaturi de aceştia promovând în egală măsură gama ambalată de produse refrigerate şi congelate, precum şi vânzarea la bucată, direct din vitirinele asistate dedicate acestui tip de achiziţie“,a declarat Lucica Benedic, director general Europrod.
Anul trecut, compania Europrod Bacău şi-a menţinut o cotă de piaţă de 19% şi poziţia de lider pe categoria produselor semipreparate şi de tip ready-meal. Vânzările în 2013 au totalizat 24,5 de milioane de lei, în creştere cu 6% faţă de 2012, iar pentru anul în curs compania îşi propune o creştere de 7%, în contextul în care mizează şi pe o creştere a volumului exporturilor, care anul trecut au reprezentat 12% din totalul vânzărilor (în creştere cu 50% în cifră absolută faţă de 2012).