Premieră în Transilvania. DP World investeşte 15 milioane de dolari într-un terminal intermodal
0Compania de logistică DP World a marcat lansarea terminalului intermodal din Aiud, printr-o conferinţă de presă şi prezenţa reprezentanţilor companiei locale şi globale în Alba Iulia. De asemenea, aceştia s-au întâlnit cu mediul de afaceri din zonă pentru a-şi prezenta investiţia şi disponibilitatea de colaborare pe termen lung. Compania îşi doreşte ca proiectul să transforme modul în care se transportă marfa din România în toată lumea.
Dl. Cosmin Cârstea, CEO al DP World Constanţa & DP World Logistics România, companii care fac parte din DP World, unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume, a discutat cu presa prezentă la întâlnirea media despre proiectul lansat şi a declarat:
“În urma unui efort de 5 ani, am demarat acest proiect şi ne dorim să il finalizăm intr-un an de zile. Există deja progres şi companiile din zonă trebuie să cunoască şi să fie informate de această oportunitate. Abia aşteptăm să colaborăm cu toate companiile care îşi exprimă interesul.“
Despre proiect
Terminalul şi Hub-ul din jurul lui va fi dezvoltat în vecinătatea Aiudului. Terminalul intermodal va fi unul modern, prin care municipiul Aiud se va conecta cu restul lumii prin cel mai important nod pentru transportul de mărfuri din regiune – Portul Constanţa. El va va opera trenuri directe de mare viteză pe ruta Aiud - Constanţa prin intermediul unei linii feroviare directe.
Terminalul va oferi producătorilor şi distribuitorilor din regiune o integrare a facilităţilor de transport intermodal cu servicii suplimentare, precum spaţii de depozitare (inclusiv magazie cu temperatura controlată), facilităţi de încărcare şi descărcare a vagoanelor cu containere şi semiremorci, spaţii comerciale şi de birouri, parcări pentru TIR-uri (semiremorci).
El va conecta mult mai uşor zona centrală a ţării cu Portul Constanţa şi de acolo cu clienţi din jurul lumii. DP World Constanţa şi-a prelungit contractul de concesiune cu Administraţia Porturilor Maritime Constanţa până în 2049, reprezentând astfel un partener de încredere, pe termen lung, al oricărei companii din România interesată de serviciile sale
De acest proiect vor beneficia locuitorii comunităţilor locale şi, simultan, oraşul va rămâne neafectat de traficul de mare tonaj. Compania va oferi noi locuri de muncă împreună cu partenerii lor din proiect.
Situaţia actuală a transportului global, cu multiplele provocări din ultimii 2 ani, care se resimt puternic şi acum, generează o cerere mai mare de containere. Portul Constanţa comparativ cu alte porturi nu este sufocat, deci poate răspunde rapid nevoilor clienţilor. De aici şi oportunitatea.
Costul transportului maritim este unul mult mai avantajos faţă de cel rutier pentru toţi producătorii. Cu aceast proiect avantajele ce vor fi resimţite de aceştia nu se vor limita la reducerea costurilor, ci vor include şi acces la expertiza internaţională a angajaţilor DP World, precum şi la reţeaua de terminale logistice, porturi şi servicii maritime gestionate în reţeaua DP World.
Informaţii tehnice
Capacitate de procesare: 50.000+ containere TEU / an
Capacitate de stocare: 3.000 containere TEU
Pe lângă terminalul intermodal care va acoperi o suprafaţă de aproximativ 27.000 mp, parcul logistic va cuprinde şi diverse alte facilităţi pentru producţie şi viitoare dezvoltări logistice care vor ocupa o suprafaţă totală de peste 80.000 mp;
Strategia investiţională a DP World în România
Începând cu anul 2003, DP World a investit 100 de milioane de dolari în operaţiunile sale din România, conectând astfel ţara noastră, prin nave, camioane şi trenuri în special cu Europa şi Asia Centrală, dar nu numai.
Investiţia în noul terminal, de la Decea, se va ridica la estimativ 15 milioane de dolari. Terminalul este în plan să fie operaţional în prima jumătate a anului 2023.
Compania îşi bazează strategia de investiţii pe o viziune pe termen lung. DP World este şi va fi un partener strategic al statului român.
Utilizarea alternativelor la transportul rutier, adică cel feroviar şi maritim, va duce la reducerea cantităţilor de CO2 emise şi va decongestiona căile rutiere. Aceasta susţine aportul României în cadrul politicii EU Green Deal, a Uniunii Europene şi atingerea obiectivelor sale de a transporta bunurile într-un mod sustenabil.
Despre compania DP World
Dubai Ports World, este unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume.
La nivel global Dubai Ports este prezent în peste 60 de porturi ale lumii, cu mai mult de 170 de terminale multi-modale. Prin terminalele şi porturile pe care gigantul le operează, trec anual peste 60.000 de nave.