Ministerul Transporturilor se reorganizează, se înfiinţează o direcţie anticorupţie şi una pentru guvernanţă corporativă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministerul Transporturilor este condus de Sorin Buşe
Ministerul Transporturilor este condus de Sorin Buşe

Ministerul Transporturilor a realizat un proiect de Hotărâre de Guvern care prevede reorganizarea instituţiei şi crearea a 35 de noi posturi, principalele modificări fiind înfiinţarea unei direcţii anticorupţie şi a unei structuri speciale pentru guvernanţa corporativă a companiilor din subordine. De asemenea, Ministerul Transporturilor ar primi atribuţii suplimentare de reglementare.

Proiectul propune înfiinţarea a două noi direcţii şi transformarea serviciului medical în direcţia medicală. Astfel, proiectul de act normativ prevede „înfiinţarea Direcţiei Guvernanţă Corporativă, având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată prin Legea nr. 111/2016, precum şi numărul mare de întreprinderi publice care funcţionează sub autoritatea Ministerului Transporturilor, pentru care sunt necesare 17 posturi“.

Acelaşi proiect prevede înfiinţarea unei structuri distincte anticorupţie la nivelul ministerului. „Înfiinţarea Direcţiei Generale Anticorupţie în Transporturi, Administrativ şi Juridic, în cadrul căreia va funcţiona un serviciu de prevenire şi combatere a corupţiei care va avea scopul de intervenţie in prevenirea si combaterea corupţiei, creşterea gradului de cunoaştere şi înţelegere a standardelor de integritate de către angajaţi şi de către beneficiarii serviciilor publice din domeniul transporturilor, consolidarea performanţei în combaterea corupţiei prin mijloace administrative, cu accent pe stabilitatea legislativă şi instituţională a ministerului; pentru înfiinţarea serviciului sunt necesare 8 posturi“, precizează nota de fundamentare a proiectului de Hotărâre.

Proiectul propune şi schimbări în cadrul Direcţiei Generale Management si Strategie, prin înfiinţarea unui birou privind protecţia mediului in transporturi, cu şase posturi, şi înfiinţarea Biroului Regiunea Dunării, cu alte patru posturi.

De asemenea, Direcţia Infrastructură Rutieră şi Reglementări Tehnice va deveni Direcţia Investiţii, Reglementari Tehnice si Autorizaţii de Construire.

În urma reorganizării, numărul maxim de angajaţi ai Ministerului Transporturilor va fi stabilit la 498, "exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului".

"Încadrarea în numărul maxim de posturi şi în noua structură organizatorică se face în termenele şi cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal, prin ordin al ministrului transporturilor, după cel puţin 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri", arată proiectul.

În ultima versiune a Hotărârii de Guvern 21/2015, prin care este stabilită organizarea Ministerului Transporturilor în prezent, numărul maxim de posturi este stabilit la 463, "exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului, din care 83 de posturi pentru organismul intermediar pentru transport".

Proiectul de act normativ vizează şi extinderea atribuţiilor Ministerului Transporturilor, în sensul acordării de competenţe în domeniul controlului şi aplicării sancţiunilor pentru nerespectarea disciplinei în construcţii.

"Prin actul normativ propus se are în vedere introducerea de noi atribuţii în sarcina Ministerului Transporturilor, ca măsuri pentru accelerarea  procesului de autorizare a lucrărilor de construcţii pentru proiectele de infrastructură de transport de interes naţional strategic", se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Potrivit iniţiatorilor actului normativ, în prezent doar Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice are atribuţii de reglementare în acest sens, în timp ce "Ministerul Transporturilor, în calitate autoritate de stat în domeniul transporturilor şi al infrastructurii de transport, nu deţine în mod distinct şi clar pârghiile necesare pentru reglementarea domeniului său de activitate".

Dacă proiectul va fi aprobat de guvern, normativele de proiectare şi execuţie vor fir aprobate prin ordin comun al ministrului transporturilor şi ministrului dezvoltării regionale.

"Potrivit noilor atribuţii, Ministerul Transporturilor va participa la activităţile de control şi urmărire în ceea ce priveşte respectarea prevederilor legale în materie referitoare la execuţia construcţiilor aferente infrastructurii de transport de interes naţional", precizează documentul menţionat.

Noua organigramă care va rezulta în urma reorganizării va cuprinde 13 direcţii, coordonate de cei cinci secretari de stat, şi 10 structuri subordonate direct ministrului. 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite