FOTO CFR Călători în secolul 21. Ministerul Transporturilor se laudă că a modernizat două vagoane

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Transporturilor anunţă că CFR Călători va avea vagoane modernizate: două la număr, cu dotări precum aer condiţionat, încălzire, covoare antiderapante şi uşi cu acţionare automată.

„CFR Călători va avea 2 vagoane modernizate având fiecare câte 84 de locuri. Instalaţii de ventilaţie, încălzire şi climatizare, instalaţii de sonorizare, covoare antiderapante şi uşi cu acţionare automată sunt doar câteva dintre facilităţile celor 2 vagoane”, se arată într-o postare a Ministerului Transporturilor.

Potrivit oficialilor, acestea vor intra în circulaţie după data de 15 noiembrie.

Anunţul ministerului a fost luat imediat în derâdere de internauţi.

„Super. Încă 1998 şi puteţi avea o flotă ok de trenuri”, este mesajul unui internaut.

„Doar 2 vagoane? Au nevoie de 2000!!!! Vagoanele de dormit au 50-60 de ani vechime!!! Sunteţi penibili!!!! Ruşine!!!”, scrie altul.

„Nu vă crapă obrazul de ruşine să vă “lăudaţi” cu 2 vagoane modernizate? La începutul anului, spuneaţi că CFR foloseşte zilnic sub 800 de vagoane, deşi ar avea nevoie de 1.200. La sfârşit de an, ne spuneţi că aţi reuşit să modernizaţi 2 vagoane. Dar n-aveţi jenă. Sunteţi plătiţi din bani publici să umpleţi degeaba fotoliile instituţiilor din MT”, scrie un alt internaut.

Un altul critică viteza cu care se deplasează trenurile în România: „Degeaba vă chinuiţi să mai cumpăraţi câte un vagon odată la zece ani, dacă şi în următorii 110 ani viteza medie în România nu va depăşi 51 km / oră. De la Timişoara - Iaşi faci 18-19 ore... Acum 30 de ani se făceau pe aceeaşi distanţă 12 ore”.

CFR Călători lucrează cu doar două treimi din parcul său

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, spunea în august că, din 1.200 de vagoane pe care CFR Călători ar trebui să le aibă în trafic, are doar 800 de vagoane. „Lucrează cu două treimi din parcul său, lucru generat de nesusţinerea activităţilor de reparare a vagoanelor la ritmul corespunzător în anii trecuţi. La începutul mandatului meu, în ianuarie-februarie, am găsit 400 de vagoane şi jumătate din trenurile Săgeata Albastră, ansamblurile de zi, trase la gard. Pentru ca să le repunem în piaţă, am luat măsuri de repornire a unor licitaţii privind reparaţia acestor vagoane, pot să spun că azi avem semnate contracte, însă este prea târziu pentru a produce efecte aşteptate anul acesta şi mai ales în sezonul de vârf”, spunea atunci ministrul Transporturilor, într-un interviu la DCNews.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite