Eurostat: România, pe locul cinci în UE din punct de vedere al  creşterii transportului rutier de mărfuri din UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
cfr marfa tiruri transport ro-la

Infrastructura rutieră precară din ţara noastră nu-i împiedică pe transportatorii români de mărfuri să-şi dezvolte afacerile, acestea înregistrând anul trecut a cincea mare creştere din Uniunea Europeană a volumului de mărfuri transportate pe şosele, potrivit Eurostat.

Potrivit institutului european de statistică, transportul rutier de mărfuri a crescut cu 13,6% în 2017 comparativ cu anul anterior, până la 54,7 miliarde de tone-kilometru, România fiind depăşită la acest capitol de Lituania, Cipru, Grecia şi Polonia, state care au consemnat creşteri anuale de peste 15%. 

grafic

La nivelul UE, volumul mărfurilor transportate pe cale rutieră a urcat cu 4,5%, până la 1.913 miliarde de tone-kilometru, potrivit biroului european de statistică. 

Tona-kilometru este o unitate de măsură pentru exprimarea volumului transporturilor, egală cu deplasarea unei greutăţi de o tonă pe o distanţă de un kilometru.

Cele mai mari scăderi ale volumelor transportate au fost consemnate în Belgia (-13,4%), Cehia (-12%) şi Estonia (-7,8%). 

În ceea ce priveşte proporţia totală de tone-kilometru a transportului rutier de mărfuri atribuită statelor UE în 2017, Polonia a avut cea mai mare cotă (18%), urmată de Germania (16%), Spania (12%), Franţa (9%), Marea Britanie (8%) şi Italia (6%). Niciun alt stat membru nu a avut o cotă de peste 4%. România ocupă locul 8 în UE în funcţie de acest criteriu, cu o cotă de 3% din totalul de mărfuri transportate. 

Potrivit unui studiu recent al KeysFin, piaţa românească a trasportului de mărfuri (rutier şi feroviar) a crescut cu 8% anul trecut, până la aproape 54 miliarde de lei, un avans similar fiind estimat şi pentru anul în curs. 

Lipsa investiţiilor în autostrăzi, drumuri naţionale şi căi ferate afectează însă în mod semnificativ afacerile transportatorilor, dincolo de provocările legate de trafic, fiscalitate şi costul carburanţilor, arată analiştii KeysFin. 

Conform indicelui de satisfacţie faţă de calitatea infrastructurii de transport calculat de Formul Economic Mondial, România ocupă ultimul loc în UE în funcţie de caliatea infrastructurilor feroviare şi rutiere. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite