Două treimi din angajaţii români se simt afectaţi emoţional de pandemia de coronavirus
0Unul din doi angajaţi români recunoaşte că gândurile neîncetate despre pandemia Covid-19 au făcut ca starea lor psihică să aibă de suferit, iar 23,6% afirmă că au fost chiar foarte afectaţi din punct de vedere emoţional, arată rezultatele unui sondaj realizat de platforma de recrutare online BestJobs.
Impunerea măsurilor stricte, dar necesare, de prevenire a răspândirii noului coronavirus au reprezentat şi încă sunt un factor major de stres pentru 35% dintre respondenţi, dar mulţi dintre angajaţi au trecut şi prin depresie (14%) sau stări de panică (13%).
Nevoiţi să lucreze de acasă o perioadă mai lungă de timp, mai bine de 42% dintre intervievaţi au perceput sarcinile de serviciu extrem de stresante şi dificile în această perioadă, în timp ce pentru 28% activitatea s-a desfăşurat normal, fără să se fi simţit presaţi sau stresaţi acum mai mult decât în condiţii obişnuite de lucru.
Pentru a-şi păstra o stare mentală bună, 32% dintre respondenţii la sondajul BestJobs spun că s-au odihnit şi s-au relaxat mai mult, 25% au făcut plimbări lungi în aer liber, alţi aproape 17% au făcut diverse activităţi împreună cu cei dragi, în timp ce 12% au făcut efort fizic mare, care i-a ajutat să rămână pozitivi şi să nu se lase cuprinşi de îngrijorare.
Starea psihică generală, situaţia profesională şi deciziile financiare neliniştesc angajaţii
Anxietatea şi stresul în raport cu pandemia, cu starea lor de sănătate şi a celor dragi sau cu situaţia incertă de la locul de muncă i-a determinat pe aproape 17% dintre angajaţii care au răspuns la sondajul BestJobs să ceară şi ajutorul unui specialist pentru a-şi menţine sănătatea psihică. Alţi 9% intenţionează să apeleze şi ei la această soluţie în perioada următoare.
Starea psihică generală, situaţia profesională şi deciziile financiare reprezintă principalele trei motive de nelinişte pentru jumătate dintre angajaţi. Întrebaţi şi ce i-a împiedicat să apeleze la serviciile unui consilier/terapeut până acum, 43,7% dintre respondenţi au invocat lipsa timpului şi/sau a banilor, iar 7,6% admit că au o reţinere în acest sens.
Sănătatea emoţională a angajaţilor devine o prioritate pentru angajatori
Nevoia pentru consiliere de specialitate există de mai multă vreme în piaţa din România, urmând modele deja testate şi validate pe plan internaţional, şi a fost accentuată în contextul epidemiei de Covid-19. Astfel, tot mai multe companii iau în calcul soluţii prin care să ofere angajaţilor servicii de life & business coaching, consiliere sau psihoterapie, ca beneficiu extra salarial.
În ultimele luni, prin platforma integrată Avocado.red, care conectează utilizatorii cu terapeuţi, coachi şi alte tipuri de specialişti şi care este susţinută de expertiza de peste 18 ani a BestJobs, au fost desfăşurate 300 de sesiuni online de consiliere individuală, iar tendinţa este de creştere.
Platforma le oferă profesioniştilor, antreprenorilor şi companiilor care vor să-şi sprijine angajaţii acces la consiliere pentru dezvoltarea personală şi profesională sau sprijin de specialitate pentru a depăşi mai uşor provocările din această perioadă, prin intermediul a peste 70 de specialişti din diverse arii. Iar în perioada următoare, platforma are în plan să ofere şi mentorat în diverse arii profesionale.
Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 20 septembrie - 1 octombrie 2020, pe un eşantion de 1.263 de utilizatori de internet.