Aproximativ 1,5% din populaţia activă a României lucrează în outsourcing. Industria a generat venituri de 4 miliarde de euro, anul trecut

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproximativ 1,5% din populaţia activă a României, respectiv un număr de circa 125.000 de angajaţi, lucrează în outsourcing, industrie care a generat anul trecut venituri de 4 miliarde de euro, arată raportul anual realizat de Asociaţia Business Service Leaders in Romania (ABSL).

În baza studiului realizat de asociaţie, împreună cu KPMG, se estimează că industria de outsourcing a generat venituri de aproximativ 4 miliarde de euro, în 2017.

Acesta mai arată că România este pe locul I în categoria pieţelor mature de outsourcing, cu peste 265 de companii, o forţă de muncă motivată, bine pregatită, foarte bună vorbitoare de limbi străine, competitivă la nivel de costuri şi cultural apropiată de valorile europene.

Acestea sunt argumente pentru care potenţialul industriei ar fi de 300 de mii de angajaţi.

Cele mai multe companii care activează pe piaţa locală sunt din Franţa, Germania, România şi SUA, oraşele cele mai atractive pentru acestea fiind Bucureşti, Cluj Napoca, Iaşi şi Timişoara.  

Clienţii companiilor din outsourcing provin, în special, din următoarele sectoare: bancar, asigurări şi servicii financiare, tehnologie şi telecomunicaţii, servicii profesionale de afaceri şi bunuri industriale şi de larg consum.

Raportul mai arată că cele mai ambiţioase planuri de dezvoltare se regăsesc la companiile cu peste 500 de angajaţi. Acestea au în vedere extinderea atat prin intermediul diversificării serviciilor, cât şi al atragerii de noi clienţi.

Majoritatea clienţilor vin din zona Europei, iar cele mai întâlnite servicii furnizate de către industrie sunt de: Finanţe şi Contabilitate, IT, Operaţiuni pentru Clienţi, Resurse Umane şi Achiziţii. Pentru serviciile de Finanţe-Contabilitate, cele mai întâlnite activităţi sunt legate de gestionarea furnizorilor şi a clienţilor, iar pentru serviciile de IT - User Support şi Mentenanţă pentru aplicaţii dedicate. În cadrul gestionării clienţilor, activităţile cele mai întâlnite sunt legate de Helpdesk şi Sales & Account Management Support, pentru serviciile de Resurse Umane sunt Administrare, Raportare şi Salarizare, iar pentru Achiziţii – Achiziţiile Operaţionale.

Industria poate depăşi 220 de mii de angajaţi, în următorii 5 ani                                

În 2018, 33% dintre angajaţi oferă servicii de Gestionare Clienţi, 25% Servicii de IT şi 23% de Contabilitate şi Finanţe.

Potrivit aceluiaşi studiu, vârsta medie a forţei de muncă este cuprinsă între 26 şi 35 de ani, femeile reprezentând 61% dintre angajaţii din industrie.

Potrivit sondajului, în medie, un angajat stă în companie între 1 şi 5 ani. Majoritatea oamenilor care lucrează în industrie au cel puţin o diplomă universitară, iar 24% sunt absolvenţi de Masterat sau Doctorat.

În acest moment, cei mai căutaţi sunt oamenii care combină aptitudinile cu cunoaşterea limbilor străine, germana fiind una dintre ele, si cu alte activităţi cerute de industrie.

37 din companiile respondente au cumulat un număr de peste 1.200 de angajaţi străini. Ei au fost angajaţi pe criterii privitoare la limbă (68%), implementarea de noi procese (35%), aptitudini tehnice sau experienţă complexă (24%).

România – o destinaţie adecvată pentru investitorii din outsourcing

96% dintre participanţii la studiu consideră că România este un loc propice investiţiilor şi ar recomanda-o şi altor potenţiali investitori.

Totodată, 70% dintre respondenţii studiului consideră că schimbările politice dese fac dificilă activitatea companiilor din acest domeniu. În evaluarea pe care companiile au făcut-o locaţiilor principale în care îşi derulează activitatea, criterii precum disponibilitatea spaţiilor moderne de birouri, infrastructura oraşului şi imaginea acestuia au obtinut punctaje mari. În schimb, cele mai scăzute note au fost acordate cooperării cu autorităţile locale.

Competiţia din piaţa outsourcing-ului a fost evaluată de către participanţi ca fiind una foarte puternică; pe o scară de la 1 la 10, media fiind de 9,1.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 50 de companii membre şi non membre ABSL, în luna august.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite