Cea mai aşteptată autostradă din România va costa dublu faţă de planul iniţial. Ce modificări au fost aduse traseului
0Cel mai aşteptat proiect rutier al României, autostrada Piteşti-Sibiu, va costa 15 miliarde lei, de două ori mai mult decât preţul estimat în Master Planul General de Transport, mai multe modificări fiind aduse traseului.
Proiectul de Hotărâre de Guvern publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor umflă preţul iniţial din Master Plan, de 1,67 miliarde euro, la 3,3 miliarde euro.
„Faţă de studiul de fezabilitate realizat în anul 2008 s-au efectuate o serie de revizuri, pricipalele constând în reinvestigarea terenului şi studierea mai multor variante de coridoare posibile de traseu cât mai optime având în vedere constrângerile zonei atât din punct de vedere topografic, geografic, geotehnic, hidrografic, a declarării unor noi situri protejate natural şi cultural, cât şi a dezvoltărilor socio-economice şi a creşterii considerabile a traficului atât cel de mărfuri cât şi cel turistic şi de pasageri. A fost necesară şi alinierea proiectului cerinţelor noilor norme şi normative revizuite/actualizate atât cele naţionale cât şi cele europene”, arată proiectul, citat de Economica.net, care poate fi citit aici.
Astfel pentru stabilirea variantei optime de traseu au fost analizate 7 alternative. Varianta selectată a fost stabilită în baza unei analize care a avut în vedere: reducerea timpului de călătorie, îmbunătăţirea cheltuirii eficiente a resurselor financiare, gestionarea impactului asupra mediului, îmbunătăţirea condiţiilor de accesibilitate şi siguranţă a traficului etc.
În cadrul studiului de fezabilitate 2008 traseul autostrăzii era estimat la 116,64 km, împărţit în 3 sectoare:
- Sector I Sibiu (Vestem) - Boiţa - Racoviţa (Cornetu) în lungime de 40,2 km;
- Sector II Racoviţa (Cornet) - Tigveni în lungime de 38,3 km;
- Sector III Tigveni - Curtea de Argeş - Piteşti în lungime de 38,14 km.
În prezent s-a realizat revizuirea traseului la secţiunea de la capătul autostrăzii dinspre Sibiu, deoarece iniţial autostrada Sibiu - Piteşti prevedea conexarea cu viitorul Drum Expres Făgăraş - Sibiu în zona localităţii Vestem. Datorită realizării Variantei de ocolire Sibiu la profil de autostradă, s-a prevăzut ca autostrada Sibiu - Piteşti să se conexeze la actualul Nod rutier existent al variantei de ocolire Sibiu cu reconfigurarea elementelor constructive necesare, şi resectorizarea traseului revizuit al autostrăzii, a cărei lungime estimată este de aproximativ 122,95 km.
În secţiunea de capăt a autostrăzii dintre Curtea de Argeş şi Piteşti traseu se menţine relativ apropiat de cel stabilit în anul 2008 cu corecţii locale, în general datorate evitării la maxim a siturilor protejate.