Construct Expo, un târg care şi-a pierdut farmecul de altădată: de patru ori mai puţini expozanţi, vizitatori în scădere şi o organizare care „lasă de dorit“
0Piata constructiilor sufera. Chiar daca exista semne timide de revenire, scaderea de 40% a pietei de profil, de la peste 15 miliarde de euro, la circa 9 miliarde de euro explica de la sine situatia din industrie.
Ultimul an, insa, a consemnat pentru piata o stagnare, evolutie care, pe un trend favorabil ar putea readuce apetitul de altadata, dar acest lucru depinde de mai multi factori.
Ceea ce se intampla pe piata constructiilor se reflecta in orice activitate conexa care are de-a face cu domeniul , iar un astfel de demers, care nu a fost abandonat, in ciuda pesimismului general, a fost organizarea targurilor dedicate constructiilor, cel mai important fiind Construct Expo, eveniment care a avut loc la finele saptamanii trecute in Bucuresti, la Romexpo.
Impresia generala a fost una buna, mai ales perioada prin care piata trece si ambitia actorilor din piata de a sustine in continuare un astfel de eveniment “ca o cale de comunicare mai buna intre producatori / distribuitori / meseriasi / clienti finali”. In prezent evenimentul Construct Expo a devenit mai mult “o rampa de lansare” pentru companiile mici de profil, care doresc sa se faca auzite, in timp ce companiile importante din domeniu au renuntat la a mai fi prezentela astfel de targuri, cel putin nu in Romania. De ce? Acest lucru am incercat sa il aflam discutand cu cei prezenti la eveniment.
Expozantii, dezamagiti de numarul tot mai mic de participanti
Companiile prezente la eveniment s-au declarat la unison dezamagite de numarul tot mai mic de participanti, de o lipsa de strategie si de promovare foarte scazuta a targului.
“Construct Expo este din ce in ce mai slab. Noi am participat pentru prima data la targul de profil in anul 2004, iar intre 2006 si 2008 am facut o pauza, pentru ca de atunci sa participam an de an. Cea mai mare greseala a fost impartirea targului pe mai multe segmente de interes, ceea ce a divizat complet interesul acordat targului”, a declarat pentru WALL-STREET.RO – Ciprian Oprea (foto stanga), directorul general al MCA Grup, unul dintre cei mai importanti producatori de usi pentru garaj din Romania si din regiunea balcanilor.
Ciprian Oprea a subliniat ca orice targ de profil are nevoie de o reclama care sa incurajeze vizitatorii sa ii treaca pragul. “De 8 ani de zile acest eveniment nu este promovat asa cum trebuie. In cazul nostru , la nivelul anului trecut, 150 de persoane care ne-au trecut pragul standului au fost interesate mai departe de produsele noastre, in timp ce la un alt eveniment desfasurat in strainatate numarul acestora a fost de peste doua ori mai mare”, a precizat reprezentantul MCA.
Oprea a mai aratat ca asa cum este si in cazul marilor evenimente care se desfasoara in strainatate, Construct Expo ar trebui sa aiba loc in Romania o data la doi ani.
“Evenimentul Construct Expo ar trebui organizat o data la doi ani. In anii trecuti la un astfel de targ erau 3-4 zile intense, cu multa lume care venea si isi arata interesul. Trebuie create totodata si conditiile optime pentru vizitatori si nu doar pentru expozanti. Cere-mi 10 euro / mp in plus pentru stand, dar asigura-te ca vizitatorii se bucura de confort printr-un transport optim intre standuri, pe o promovare bine facuta si o organizare care sa atraga expozantii”, a completat Oprea.
Intrebat de WALL-STREET.RO cat a trebuit sa plateasca pentru a inchiria spatiul de 100 mp de la Romexpo, Ciprian Oprea a spus ca “suma se apropie de 10.000 de euro, in conditiile in care, in strainatate, unde numarul vizitatorilor este mult mai ridicat platim in jur de 20.000 de euro. «Efectele prezentei la un targ international sunt de 10 ori mai mari decat aici, in Romania»”.
El a mai aratat ca in 2012, cand MCA Grup a fost prezent la un targ de profil din Paris, compania a decis sa isi asigure in regie proprie costurile pentru prezenta acolo, ceea ce a necesitat o investitie totala de 70.000 de euro.