Volkswagen a depăşit din nou Toyota şi a redevenit cel mai mare producător auto din lume, în ciuda problemelor cu emisiile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vânzările Toyota au scăzut în SUA, astfel că grupul japonez a fost depăşit din nou de grupul Volkswagen  FOTO Guliver / Getty Images
Vânzările Toyota au scăzut în SUA, astfel că grupul japonez a fost depăşit din nou de grupul Volkswagen  FOTO Guliver / Getty Images

Grupul german Volkswagen a redevenit cel mai mare constructor auto din lume, vânzând 5,12 milioane de vehicule la nivel mondial în primul semestru, faţă de cele 4,99 milioane produse de către Toyota, în ciuda problemelor legate de scandalul emisiilor, pe fondul scăderii cererii pentru modelul hibrid Prius în SUA.

Chiar dacă Toyota a lansat o versiune modernizată a automobilului hibrid Prius, livrările acestuia pe piaţa americană au scăzut cu 25% în primele şase luni, piaţa fiind dominată de camionete şi SUV-uri, conform Bloomberg.

Astfel, livrările mondiale ale Toyota au scăzut cu 0,6%, la 4,99 milioane de vehicule, în primele şase luni ale acestui an, în timp ce vânzările grupului Volkswagen au urcat în aceeaşi perioadă cu 1,5%, la 5,12 milioane de vehicule.

Acest declin a împiedicat Toyota să recâştige poziţia de cel mai mare producător auto la nivel global, în funcţie de vânzări, după ce în primul trimestru a înregistrat şi o serie de probleme de producţie.

Volkswagen depăşise Toyota şi în vara anului trecut, dar în luna septembrie 2015 a recunoscut că a instalat dispozitive care manipulează emisiile pe 11 milioane de autovehicule vândute în întreaga lume.

Grupul german a anunţat recent că va plăti penalităţi de 15 miliarde de dolari în SUA pentru a înceta investigaţiile legate de cele 475.000 de maşini cu motoare măsluite, vândute peste Ocean. Pe de altă parte, Comisia Europeană şi organizaţiile pentru protecţia consumatorilor doresc ca şi europenii care au cumpărat maşini măsluite să fie despăgubiţi la fel ca americanii, aceştia primind între 5.000 şi 10.000 de dolari de la grupul german.

În Europa, Volkswagen a vândut 8,5 milioane de automobile dotate cu softul care trişa la emisii, dar grupul german a propus doar remedierea tehnică a problemelor, fără acordarea de compensaţii. Justificarea Volkswagen este că sistemul juridic este diferit în Europa faţă de cel din SUA. 

În Europa, Comisia Europeană nu poate amenda VW, ci doar autorităţile naţionale. Mai mult, responsabilitatea este a autorităţii naţionale care a validat punerea pe străzi a maşinilor în cauză, astfel că o posibilă amendă a Volkswagen depinde de instituţiile din Germania, ţară în care grupul german are cele mai multe uzine şi cei mai mulţi angajaţi. Reamintim, landul german Saxonia Inferioară are 20% din drepturile de vot la Volkswagen.

Volkswagen deţine un portofoliu de mărci variante, pe lângă marca omonimă având şi producătorii Seat şi Skoda, brandul premium Audi, constructorii de lux Porsche şi Bentley, mărcile sport Bugatti şi Lamborghini, motocicletele Ducati, dar şi camioanele MAN şi Scania şi marca de autobuze Neoplan.

Toyota Group conţine marca Toyota, brandul premium Lexus, maşinile de clasă mică Daihatsu, plus camioanele şi autobuzele Hino Motors.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite