Viitorul industriei bancare: bancomatele care vorbesc fiecărui client în parte

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bancomtele interactive ar putea fi viitorul bankingului. FOTO: Reuters
Bancomtele interactive ar putea fi viitorul bankingului. FOTO: Reuters

Bancomatele se află la dispoziţia oamenilor de 40 de ani şi, până acum, şi-au îndeplinit cu succes scopul. Avem încredere în aceste dispozitive electronice atunci când retragem numerar sau când adăugăm bani în cont. Dar bancomatele pot face mult mai multe decât operaţiuni bancare simple, într-un timp mai scurt şi mai eficient, dacă ar fi implicaţi şi operatori reali.

Noua tehnologie a bancomatelor interactive dezvoltată de corporaţia americană NCR, specializată în construirea de echipamente electronice şi computerizate, poate îndeplini această promisiune, potrivit CNBC.

Deoarece aceste bancomate permit clienţilor să discute în timp real cu un operator bancar printr-un monitor echipat cu o cameră, oamenii pot încheia mai multe operaţiuni decât până în prezent. De exemplu, dacă se pierde cardul, clientul îşi poate demonstra identitatea arătând operatorului un alt act, cum ar fi permisul de conducere.

Dar nu este vorba de o simplă conversaţie video. Operatorul a cărui imagine este afişată pe monitorul bancomatului controlează toate funcţiile acelui dispozitiv electronic. Un bancomat interactiv poate încasa cecurile cu sume mai mici decât limita din prezent şi permite plata oricăror facturi cerute de client. Mai mult, orice persoană ar putea alege ce fel de bancnote ar putea primi atunci când face retrageri de numerar.

În prezent, NCR  a construit aproximativ 350 de bancomate interactive, dar vicepreşedintele companiei Brian Bailey este încrezător că noua tehnologie va fi răspândită pe scară largă în următoarele 12 luni. În funcţiune există deja mai multe bancomate interactive ale cooperativei financiare americane Coastal Federal Credit Union, care şi-a înlocuit bancomatele tradiţionale ale tuturor celor 125 filiale ale sale.

Bancomatele interactive funcţionează exact la fel precum cele obişnuite, dar clientul are posibilitatea să apese pe un buton prin care se crează legătura cu un operator bancar care să îi ajute în timpul tranzacţiei. Bank of America, al doilea cel mai mare grup bancar din Statele Unite, a spus că noua tehnologie va contribui la crearea unei legături mai strânse cu deponenţii băncilor.

Acesta este viitorul bankingului Shelley Waite, vicepreşedinte al departamentului pentru bancomate în cadrul Bank of America

În prezent, clienţii pot vorbi cu operatorul în două limbi, spaniolă şi engleză. În viitor, serviciile bancomatelor interactive vor fi accesibile în mai multe alte limbi, pentru a răspândi folosirea lor. „Feedback-ul a fost peste aşteptări”, a spus Waite. „Unii clienţi sunt surprinşi că există cineva chiar acolo, care îi întreabă despre vremea de afară şi care îi ajută în tranzacţii.”

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite