Un mare producător auto îşi opreşte temporar activitatea. Ce se întâmplă cu angajaţii
0Unul dintre cei mai mari producători auto la nivel mondial, cu peste 18.000 de angajaţi, a anunţat că îşi opreşte temporar activitatea, din cauza incertitudinii privind viitorul vehiculelor diesel şi a impactului noii legislaţii privind emisiile, dar şi a cererii reduse în state a căror economie a încetinit.
Jaguar Land Rover (JLR) s-a alăturat producătorilor de automobile care au oprit temporar producţia în Regatul Unit, închizând luni, timp de cinci zile, fabricile din Marea Britanie, din cauza evenimentelor legate de Brexit, informează The Guardian.
Producătorul auto a dat vina pe cererea mai slabă din China, a cărei economie a încetinit brusc. Vânzările JLR în China au scăzut cu 34%, în timp ce vânzările în Europa au scăzut cu 4,5% din cauza incertitudinii privind viitorul vehiculelor diesel şi a impactului noii legislaţii privind emisiile. Efectele procedurii de eficienţă a consumului de combustibil şi de testare a emisiilor, numite WLTP, au fost resimţite în întreaga industrie.
JLR a fost nevoit să reducă producţia anul trecut, confruntându-se cu scăderi ale vânzărilor, parţial din cauza reducerii interesului faţă de vehiculele cu motor diesel.
Producătorii de automobile se confruntă cu o serie de riscuri generate de Brexit, printre care întârzieri, birocraţie vamală nouă, necesitatea recertificării modelelor şi taxe vamale de până la 10% în cazul vehiculelor finite. Fabricile Mini şi Rolls-Royce sunt, de asemenea, închise în această săptămână, la fel şi fabrica Peugeot din Vauxhall. Honda a programat, totodată, şase „zile de non-producţie” în aprilie, refuzând să spună însă perioada exactă în care vor avea loc.
În general, încetarea activităţii este organizată cu mult timp în urmă, astfel încât să poată fi stabilite concediile angajaţilor, iar furnizorii să aibă posibilitatea de a ajusta cantităţile expediate.
Începând cu anul 2017, sectorul auto din Marea Britanie a înregistrat scăderi puternice în privinţa vânzărilor, producţiei şi investiţiilor.
Deţinută în proporţie covârşitoare de către străinătate, industria auto din Marea Britanie a ajuns, dintr-un mediu de investiţii stabil şi atrăgător, împotmolită într-o criză politică profundă, ce ar putea dăuna activităţii.