Skoda, mărul discordiei în grupul VW

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Skoda, parte a grupului german, este un puternic concurent al companiei mamă datorită costurilor mici de producţie din Cehia. Se ia în calcul inclusiv relocarea unei părţi din producţie în Germania, la fabrici care produc sub capacitate, sa obligarea companiei cehe să plătească mai mult pentru tehnologiile grupului.

Vânzările de peste 1 milion de maşini pe an şi profitul net înregistrat de Skoda, mult peste marca Volkswagen – companie din care face parte şi Skoda încă din 1991 – au determinat managerii grupului german şi sindicaliştii să caute măsuri astfel încât Skoda, să nu mai fie un concurent atât de puternic pentru brand-ul Volkswagen. 

Printre soluţiile luate în calcul se numără mutarea unei păţi a producţei Skoda la fabrici din Germania care produc sub capacitate sau obligarea companiei cehe de a plăti mai mult pentru utilizarea tehnologiilor grupului, scrie Reuters

Skoda vinde peste un milion de maşini/an, are marja de profit net peste marca Volkswagen şi multe modele au primit cronici mai bune decât modelele Volkswagen.

Managerii Volkswagen din Germania spun că Skoda are avantaje nedrepte, cum ar fi forţa de muncă mult mai ieftină, dat fiind că în medie salariile sunt de 10 euro/oră în Cehia, faţă de aproape 39 euro/oră îin Germania. 

În plus, Skoda a beneficiat de platforma MQB a grupului, pe care sunt construite şi modele VW, Audi si SEAT, pentru care, spun unele surse citate de reuters.com, ar trebui să plăteasca taxe mult mai mari pentru a beneficia de ea.

   

„Fură” clienţii VW?

Criticii spun că de aproape un deceniu Skoda  ar ”fura” din clienţii Volkswagen, datorită preţurilor mult mai scăzute ale maşinior produse în Cehia şi a calităţii bune ale acestora, ceea ce face ca Skoda să iasă pe locuri fruntaşe în multe dintre preferinţele clienţilor. Spre exemplu, Skoda Superb, modelul de vârf de gama, care a fost ales de multe ori în detrimentul Volkwagen Passat.

De altfel, un director citat de Reuters spune că, în loc să se concentreze pentru a concura cu Tesla Motors lansând modele electrice viabile, Volkswagen s-ar putea afla î faţa unui conflict intern care nu duce nicăieri. "În loc să ne dedicăm eforturile de a bate Tesla (TSLA.O), putem să instituim un conflict intern inutil", a spus un manager.

Potrivit Reuters, problema concurenţei dintre VW şi Skoda ar fi fost ridicată recent la o întâlnire a comitetului executiv al grupului şi de către Herbert Diess, şeful mărcii VW, care ar fi cerut o diferenţiere mai clară între cele două mărci, atât la nivel de pieţe, cât şi la nivelul clientelei ţintite de fiecare brand în parte. Este foarte posibil ca tensiunile să crească în apropierea datei de 17 noiembrie când consiliul de supraveghere al grupului va discuta bugetele alocate fiecărei mărci.

   

Profitul de 1,2 milioane euro în 2016

Profitul net al Skoda a ajuns la 1,2 miliarde euro anul trecut, dublu faţă de 2014, marja de profit fiind de 8,7%, depăşită în cadrul grupului doar de Porsche. Skoda a vândut un număr record de peste 650.000 de maşini în UE anul trecut, iar vânzările mărcii au crescut fantastic de mult, dacă ţinem cont că în 1990, înainte să fie preluată de VW, vânduse doar 25.000 de maşini. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite