Scandalul Volkswagen îngheaţă proiectele „oraşelor auto“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În oraşul Wolfsburg, unde se află sediul Volkswagen, peste jumătate dintre locuitori lucrează pentru grupul german FOTO AP
În oraşul Wolfsburg, unde se află sediul Volkswagen, peste jumătate dintre locuitori lucrează pentru grupul german FOTO AP

Primăriile oraşelor dependente de grupul Volkswagen suspendă proiectele de investiţii, în condiţiile în care veniturile fiscale la nivel naţional ar urma să scadă în următorii ani cu 3,4 miliarde de euro din cauza scandalului emisiilor.

Efectele nefaste ale scandalului Volkswagen încep să fie resimţite şi de primăriile oraşelor în care grupul german are foarte mulţi angajaţi, întrucât acestea estimează o scădere a bugetelor în următorii ani. 

Germania se pregăteşte pentru venituri fiscale mai mici cu 3,4 miliarde de euro în următorii doi ani, ca urmare a falsificării testelor de poluare de către Volkswagen, potrivit Institutului pentru Cercetări Economice. Astfel că primăriile oraşelor dependente de grupul auto îşi îngheaţă proiectele.

Wolfsburg, oraş din nordul Germaniei fondat în 1938 pentru producţia „maşinii poporului“, unde grupul are sediul central, va suspenda 30 de proiecte, între care amenajarea de locuri de joacă, un patinoar şi proiecte de infrastructură rutieră în valoare totală de 17 milioane de euro. Iar asta pentru că anticipează venituri mai mici din partea companiei unde lucrează jumătate din cei 125.000 de locuitori ai localităţii, relatează Bloomberg.

„Chiar dacă oraşul nostru nu are datorii şi am fost capabili să constituim provizioane, ne aşteptăm la o scădere semnificativă a veniturilor fiscale. Revizuim toate proiectele“, a declarat primarul oraşului Wolfsburg, Klaus Mohrs, care a decis blocarea angajărilor anticipând extinderea problemelor. Taxele plătite de către Volkswagen reprezintă o treime din bugetul oraşului.

Scandalul manipulării emisiilor de către grupul Volkswagen a lovit puternic oraşul Wolfsburg, generând furie şi îngrijorare. „Sunt îngrijorat. Nu este bine pentru Wolfsburg. Detroit este un exemplu negativ pentru ceea ce se poate întâmpla: oraşul a intrat în colaps. Acelaşi lucru s-ar putea întâmpla şi aici“, spunea Uwe Bendorf, un locuitor al oraşului, pentru CNBC. 

271.000 de angajaţi Volkswagen în Germania

Problema este acută în mod special pentru oraşele unde Volkswagen are un număr mare de angajaţi, pentru că acolo există şi temeri legate de siguranţa locurilor de muncă. Primăriile din Germania, unde grupul Volkswagen are 271.000 de angajaţi, se pregătesc pentru impactul scandalului asupra bugetelor.

Oraşul Braunschweig, din apropierea Wolfsburg, şi localitatea bavareză Ingolstadt, unde se află sediul Audi, au restrâns la rândul lor bugetele. La Ingolstadt, aproximativ 40.000 de oameni lucrează la fabrica Audi. Primăria Ingolstadt, cu un buget anual de circa 500 de milioane de euro, pune deoparte 15% din fondurile avute la dispoziţie, ca măsură de precauţie, potrivit unui purtător de cuvânt.  În Braunschweig, autorităţile au decis deocamdată să limiteze cheltuielile pentru întreţinerea vehiculelor şi specializarea angajaţilor.

Pe lângă cei care lucrează direct pentru Volkswagen, mulţi alţii depind de cele 12 mărci ale grupului, scandalul afectând şi furnizorii şi activităţile de servicii, din Stuttgart, în sud-vestul Germaniei, şi până la Leipzig, în estul ţării.

Aproximativ 75.000 de locuri de muncă din Germania depind de tehnologia diesel, a declarat ministrul Economiei, Sigmar Gabriel, săptămâna trecută. O fabrică a Volkswagen cu peste 7.000 de angajaţi din Salzgitter a redus deja un schimb de lucru, anticipând reducerea cererii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite