Scandalul Volkswagen ia amploare: Şi primele versiuni ale motoarelor EA 288, produse conform standardelor Euro 5, ar putea fi echipate cu softul de măsluire

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Volkswagen a dat asigurări că ultima generaţie de motoare - EA 288 - introduse pentru a înlocui motoarele EA 189 — nu este echipată cu acel soft
Volkswagen a dat asigurări că ultima generaţie de motoare - EA 288 - introduse pentru a înlocui motoarele EA 189 — nu este echipată cu acel soft

Şi primele versiuni ale motoarelor EA 288 Volkswagen, produse conform standardelor Euro 5, ar putea fi echipate cu „dispozitive defecte“ care falsifică rezultatele testelor de emisii, a declarat un purtător de cuvânt al grupului german, potrivit site-ului thelocal.de şi DPA, citate de Agerpres. Declaraţia este făcută la numai câteva zile după ce Volkswagen a dat asigurări că ultima generaţie de motoare (EA 288) nu este echipată cu acel soft.

Grupul german a anunţat la jumătatea lunii octombrie că va rechema la service, în Uniunea Europeană, 8,5 milioane vehicule cu motoare diesel echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante. 

Vehiculele se găsesc în toate cele 28 de state membre ale UE, iar reparaţiile, care vor începe din ianuarie 2016, vor fi gratuite. Volkswagen va analiza ce tipuri de motoare EA 189 (pe modelele Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda ) sunt afectate şi a dat asigurări că ultima generaţie de motoare - EA 288 - introduse pentru a înlocui motoarele EA 189 — nu este echipată cu acel soft. 

Purtătorul de cuvânt al VW a declarat joi că primele versiuni ale motoarelor EA 288, produse conform standardelor Euro 5, ar putea fi de asemenea echipate cu acel soft. Din 2012, maşinile VW au fost echipate cu motoare EA 288, inclusiv popularul model Golf. 

„Examinăm cu mai multă atenţie aceste problem“, a explicat purtătorul de cuvânt, fără a preciza care ar putea fi numărul vehiculelor care ar putea fi echipate cu aceste motoare. 

Anterior, Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a anunţat că nu poate exclude posibilitatea ca motoarelor EA 288 să nu fie destinate falsificării rezultatelor testelor de emisii poluante. 

Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a anunţat recent că KBA a cerut Volkswagen ca până la sfârşitul lunii să vină cu un plan pentru repararea vehiculelor cu motoare de doi litri. De asemenea, VW va trebui să prezinte până în ianuarie soluţii pentru repararea vehiculelor cu motoare de 1,6 şi 1,2 litri, a adăugat oficialul. 

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 

Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleraţie. Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite