Scandalul Volkswagen ajunge la motoarele pe benzină

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Scandalul Volkswagen ajunge şi la motoarele pe benzină, grupul german anunţând că a descoperit alte 800.000 de vehicule cu „inconsistenţe“ în ceea ce priveşte emisiile.

Dacă până acum au fost vizate 11 milioane de autovehicule diesel, care aveau instalat un soft ce trişa în privinţa emisiilor de noxe (NOx), de data aceasta sunt vizate emisiile de dioxid de carbon (CO2).

Concomitent, şi consumul de benzină este afectat, fiind în realitate mai mare decât cel afişat pe bord de autoturisme. Potrivit „The Telegraph“, sunt afectate motoarele de 1,4 litri care au fost instalate pe modelele Volkswagen Polo şi Golf, Audi A1 şi A3, dar şi o serie de maşini Skoda şi Seat.

Grupul german a anunţat că repararea celor 800.000 de maşini ar costa încă două miliarde de euro, pe lângă cele 6,7 miliarde puse deoparte până acum de către gigantul german. 

Acţiunile Volkswagen au scăzut miercuri cu până la 10% din cauza anunţului privind noua rundă de probleme.

Limuzine şi maşini de teren

Anunţul privind motoarele pe benzină vine la o zi după ce Autoritatea americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat Volkswagen de utilizarea unui alt soft, folosit pe motoarele diesel de 3 litri care echipează mai multe limuzine şi maşini de teren Audi şi Porsche. În acest caz este vorba de Porsche Cayenne 2015, Volkswagen Touareg 2014, precum şi modelele din seria 2016 Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L şi Audi Q5.

Comisia Europeană a cerut claritate din partea grupului german cât mai rapid. Deşi oficialii Volkswagen au anunţat că reparaţiile vor începe din luna ianuarie 2016, detaliile privind planurile de rechemare în service nu au fost încă anunţate. Consumatorii sunt dornici să afle dacă eliminarea softurilor va creşte consumul de carburant sau va afecta performanţele motoarelor în ceea ce priveşte acceleraţia sau puterea. 

Ministrul german al Transporturilor: Toate vehiculele VW trebuie testate

Toate vehiculele grupului Volkswagen (VW), indiferent dacă sunt alimentate cu benzină sau motorină, trebuie testate pentru consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon şi oxid de nitrogen, a declarat miercuri ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, transmite MarketWatch.

"Totul va fi verificat", a afirmat Dobrindt la Berlin.

Problema trebuie eliminată fără să fie o povară pentru clienţi, a spus ministrul, care a cerut Volkswagen să înfiinţeze un centru pentru clienţi, în vederea rezolvării neregulilor.

Dobrindt anticipează că nivelul subestimat al emisiilor de dioxid de carbon va duce la taxe mai mari suportate de proprietarii vehiculelor, el cerând din acest motiv VW să suporte costurile suplimentare.

Volkswagen ar putea vinde anumite mărci

Grupul Volkswagen ar putea fi nevoit să vândă „unele părţi ale afacerii“ pentru a supravieţui în urma efectelor scandalului emisiilor, a declarat miercuri Arndt Ellinghorst, şeful diviziei de cercetare al companiei de investiţii Evercore, transmit BBC şi Reuters.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din mai multe mărci, printre care automobilele Volkswagen, Skoda şi Seat, divizia premium Audi, producătorul Porsche, brandul de lux Bentley, mărcile sport Bugatti şi Lamborghini, dar şi camioanele MAN şi Scania. De asemenea, deţine motocicletele Ducati.

Arndt Ellinghorst a apreciat că ultimele evoluţii ale scandalului sunt pozitive deoarece grupul VW a dezvăluit existenţa celor aproximativ 800.000 de maşini la care a fost subestimat consumul de combustibil şi nu autorităţile de reglementare. 

Un purtător de cuvânt al VW a anunţat că cele aproximativ 800.000 de maşini la care a fost subestimat consumul de combustibil fac parte din brandurile Volkswagen (Polo, Golf şi Passat), Audi ( A1 şi A3), Skoda Octavia, Seat Ibiza şi Seat Leon. Majoritatea vehiculelor afectate au motoare diesel TDI pe benzină de 1,4, 1,6 şi doi litri. Singurul motor pe benzină este de 1,4 litri dar numărul vehiculelor afectate este foarte limitat', a explicat purtătorul de cuvânt.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite