Renault vrea să readucă la viaţă legendara marcă auto sovietică Moskvitch

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Legendarele autoturisme Moskvitch s-au produs din 1947 şi până în 2001
Legendarele autoturisme Moskvitch s-au produs din 1947 şi până în 2001

Constructorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a iniţiat o procedură în Rusia pentru obţinerea mărcii Moskvitch, ceea ce înseamnă că ar putea relansa producţia acestei legendare mărci de automobile din perioada sovietică, potrivit AFP, citată de Agerpres.

'Am depus la Rospatent (Agenţia federală rusă responsabilă cu proprietatea intelectuală n.r.) documentele necesare pentru a obţine drepturile asupra acestei mărci', a declarat un purtător de cuvânt de la Renault, potrivit AFP, citată de Agerpres. El nu a oferit însă alte detalii.

O uzină de automobile construită în 1930, în apropiere de Moscova, a început să producă celebrele modele Moskvitch în 1947, iar la finele anilor '90 era unul din cei mai mari constructori sovietici de automobile cu peste patru milioane de automobile. După prăbuşirea URSS, uzina a încetat să funcţioneze în 2001, iar în 2006 a fost declarată în stare de faliment.

Analiştii intervievaţi de presa rusă estimează că Renault ar putea relansa această marcă pentru a-şi consolida poziţia pe segmentul automobilelor ieftine, care profită în prezent de încetinirea generală a pieţei auto din Rusia.

Renault, care în anii '60 a produs modele Moskvitch la uzina sa de la Vilvorde (Belgia), intenţiona să participe în anii '90 la modernizarea uzinei Moskvitch din apropiere de Moscova, în ideea de a produce aici modelul Megane, conform unui acord care nu a fost însă niciodată finalizat. În cele din urmă, pe o parte din terenul uzinei Moskvitch din apropiere de Moscova grupul francez a decis în anii 2000 să-şi construiască propria sa uzină de asamblare din Rusia. Între timp, constructorul francez a devenit unul din jucătorii importanţi de pe piaţa rusească, ocupând locul al treilea în luna septembrie. De asemenea, alianţa Renault-Nissan a preluat pachetul de control la cea mai mare marcă de automobile din Rusia, Lada.

Ambiţiile grupului francez în Rusia se lovesc însă în prezent de încetinirea pieţei auto din această ţară, afectată de criza economică şi de căderea rublei. În primele nouă luni ale acestui an, vânzările de automobile în Rusia au scăzut cu 33% în raport cu perioada similară a anului trecut, iar vânzările Renault au înregistrat o scădere de 37%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite