China readuce la viaţă brandul auto german Borgward, inactiv din 1961

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Borgward BX6, un brand readus la viaţă după mai bine de 50 de ani FOTO: Bloomberg
Borgward BX6, un brand readus la viaţă după mai bine de 50 de ani FOTO: Bloomberg

Marca germană Borgward, inactivă din anul 1961, a fost readusă recent la viaţă cu ajutorul unui SUV construit de compania chineză Beiqi Foton, în condiţiile în care reactivarea unui brand auto care a construit ultima oară un automobil pe vremea când John F. Kennedy devenea preşedintele SUA ar părea o aventură pe majoritatea pieţelor, scrie Businessweek.

Directorul general al Borgward, Ulrich Walker, mizează pe interesul cumpărătorilor chinezi pentru brandurile străine, peste jumătate din vehiculele noi comercializate anul trecut în China fiind mărci străine, şi pe respectul pentru tehnologia germană.

„Ne poziţionăm peste japonezi şi coreeni, dar sub sau aproape de Volkswagen. Vom ţinti familii tinere, educate, care ar fi fericite să cumpere un BMW, dar nu şi-l pot permite, însă nu ar cumpăra o marcă ieftină“, a spus Ulrich Walker, fost director al Daimler în Asia.

Istoria Borgward datează încă din 1924, când inginerul Carl F.W. Borgward a proiectat şi construit un triciclu motorizat numit Blitzkarren. În anii 1950, Borgward  era al treilea mare producător auto în Germania, asigurând 60% din exporturile auto ale ţării.

Cel mai cunoscut model al companiei, Isabella, a fost lansat pe piaţă în 1954. Automobilul sport era echipat cu un motor de 1.493 centimetri cubi şi 60 de capi putere. Compania a intrat în lichidare în 1961, în urma scăderii vânzărilor în Statele Unite.

Noua Borgward, readusă la viaţă în 2008 de nepotul fondatorului, construieşte primul său model, SUV-ul BX7, la o linie de producţie a fabricii Beiqi Foton din Beijing. Linia de producţie are o capacitate anuală iniţială de 100.000 de vehicule, care poate creşte la 360.000 de unităţi.

Borgward vrea să aibă o fabrică de asamblare şi în Europa, unde intenţionează să vândă versiuni electrice ale modelului BX7. 

Intrarea pe piaţa chineză este dificilă, având în vedere că şi Honda, o companie consacrată, a avut dificultăţi să aibă succes cu marca premium Acura, a declarat John Zeng, analist în Shanghai la LMC Automotive. Acura a vândut circa 4.200 de vehicule în China anul trecut.

„Mărcile de automobile premium au o istorie lungă. Nu poţi doar să reîmpachetezi un brand mort de ani de zile şi să spui chinezilor că este premium. Nimeni nu se va lăsa păcălit uşor să cumpere“, consideră Zeng.

Pentru a-şi îmbunătăţi şansele de succes, Borgward a studiat şi experienţa unui alt producător nou intrat pe piaţă, Qoros Auto, companie mixtă între firma israeliană Kenon Holdings şi compania chineză Chery Automobile. La intrarea pe piaţă acum trei ani, Qoros a introdus primul său sedan la un preţ cu circa 3.000 de dolari peste majoritatea mărcilor străine.

Borgward a stabilit preţul de pornire al BX7 la 169.800 de yuani, cu circa 15% mai mic faţă de SUV-ul Tiguan al VW, cel mai bine vândut  SUV în China. Motorul BX7 este fabricat de Borgward, dar compania foloseşte componente produse de compania germană Bosch şi Aisin Seiki din Japonia şi colaborează cu Huawei Technologies pentru tehnologie cloud şi cu LG Electronics în cazul bateriilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite