VIDEO Cea mai mare versiune a avionului Airbus A350 a efectuat joi primul său zbor
0Cea mai mare versiune a avionului Airbus A350, cu două motoare, a efectuat joi primul său zbor, punând sub semnul întrebării viitorul aeronavelor cu patru turbine, între care A380 şi Boeing 747, relatează Bloomberg.
Aeronava A350-1000, care a decolat de la baza Airbus din Toulouse, are o capacitate de 366 de persoane, la trei clase, cu 44 mai puţin faţă de cea mai recentă versiune a Boeing 747. Noul avion Airbus este îmbunătăţit din punctul de vedere al consumului de carburant, datorită celor două motoare şi a materialelor folosite.
Aşa-numitele avioane twinjet au devenit aeronave de bază pentru cursele intercontinentale, modelul A350, a cărui versiune de bază a efectuat prima cursă comercială în 2015, urmând aeronavei ceva mai mici Boeing 787. Ambele modele au urmat exemplul avionului Boeing 777, care a început să ocupe o piaţă rezervată anterior modelelor cu patru motoare.
Înainte de construirea avioanelor cu două motoare mari, modelele mai vechi, precum 767 şi A330, erau limitate la curse pe distanţe medii, precum nordul Atlanticului, parţial din cauza limitărilor practice, a distanţei pe care o pot parcurge în eventualitatea defectării unuia dintre motoare.
Modelul 777 a eliminat aceste probleme, obţinând certificare pentru zboruri la distanţe de trei ore faţă de cel mai apropiat aeroport.
Modelul standard A350-900 are aprobare din partea Administraţiei Federale pentru Aviaţie din SUA pentru curse de până la cinci ore, respectiv 2.000 de mile nautice cu un singur motor, făcând posibile curse din Asia de Sud-Est şi Australia către Statele Unite.
Într-o configuraţie mai densă, noul A350-1000 va putea transporta 440 de oameni, cu 100 mai puţini faţă de capacitatea standard a avionului superjumbo A380, de 525 de pasageri.
Interesul industriei aeronautice pentru avioanele mai mari cu două motoare a ieşit la iveală atunci când Airbus a renunţat la varianta A350-800, care, cu o capacitate de 280 de locuri, a fost considerat prea mic, optând în schimb pentru modernizarea avionului A330 pentru distanţele mai scurte.
Boeing suplimentează la rândul său numărul de locuri la avioanele 777, care, la versiunea pentru distanţe lungi, 777-300ER, ajunge la 396, chiar dacă sunt păstrate trei clase.