Ce n-a văzut America: Rafturi goale, mall-uri părăsite şi sute de magazine închise

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Comerţul online ia tot mai mult din cota de piaţă a magazinelor clasice Foto Reuters
Comerţul online ia tot mai mult din cota de piaţă a magazinelor clasice Foto Reuters

Marii retaileri din SUA închid sute de magazine, în timp ce în multe dintre unităţile care mai sunt deschise, clienţii se plâng că rafturile sunt aproape goale, imagini pe care americanii nu sunt obişnuiţi să le vadă.

În ţara în care s-au inventat supermarketurile, hipermarkeurile şi mallurile, iar economia se bazează în proporţie de peste 70% pe consum, dispariţia accelerată a magazinelor este un semnal de alarmă. La ultimul Black Friday, care este luat ca indicator al disponibilităţii americanilor de a consuma, vânzările online au crescut spectaculos cu aproape 15%, însă per total s-au redus cu 4%.

Rezultatele marilor lanţuri de magazine americane au fost dezastruoase în 2015, dar începutul lui 2016 arată ca o adevarată criză a retailului clasic. Pe măsură ce activitatea economică încetineşte şi comerţul online devine tot mai popular , retailerii fac eforturi să-şi reducă pierderile. Fenomenul este mai vizibil în zonele în care veniturile populaţiei sunt mai scăzute decât media naţională.

În localităţile afectate de reducerea activităţii economice, imaginea unor întregi mall-uri părăsite a început să fie tot mai des întîlnită, se arată într-un comentariu al publicaţiei online zerohedge.com.

Conform estimărilor, aproape 100 de milioane de metri pătraţi de spaţii comerciale zac nefolosiţi în SUA, iar criza continuă să adauge lunar alte spaţii abandonate. Este destul de obişnuit ca după sezonul de cumpărături de iarnă să înregistreze un val de închideri de magazine care nu mai au suficienţi clienţi, însă la începutul acestui an, numărul unităţilor care-şi închid porţile este neaşteaptat de mare.

Iată cele mai noi anunţuri făcute de marii retaileri americani:

  •     Wall-Mart reduce numărul de magazine cu 269, dintre care 154 în SUA
  •     K-Mart va închide peste 20 de magazine în următoarele luni
  •     J.C. Penney renunţă definitiv la 47 de unităţi, după ce în 2015 a mai închis 40.
  •     The Gap este în curs de a lichida 175 de magazine în SUA şi Canada
  •     Aeropostale a anunţat la rândul lui că închide 84 de magazine
  •     Finish Line se restructurează şi renunţă la 150 de magazine
  •     Sears a închis deja 600 de magazine în cursul anului trecut, însă cele care mai sunt deschise înregistrează în continuare pierderi.
  •     Macy’s a decis să încidă în acest an 36 de unităţi şi să desfiinţeze 2.500 de locuri de muncă.


Însă aceasta este doar o parte a întregii poveşti. Într-un mod cu totul neaşteptat, consumatorii sunt uimiţi să vadă rafturi care sunt pe jumătate pline cu marfă, şi un număr mai redus de sortimente dintr-un produs faţă de anii trecuţi. Toate acestea în efortul retailerilor de a-şi reduce pierderile. Iar acest fenomen se întâmplă în ciuda softurilor care ţin în mod automat inventarul mărfurilor, pentru a preveni tocmai fenomenele de acest gen.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite