Călătorie cu trenul Paris-Barcelona, în doar şase ore şi jumătate. Viteza maximă atinge 320 km/h
0Linia de mare viteză Paris-Barcelona este programată să fie inaugurată în acest sfârşit de săptămână, în data de 15 decembrie, marcând intenţia grupurilor feroviare europene de a crea o reţea feroviară de mare viteză care să rivalizeze cu transportul aerian.
Oricine va călători între cele două oraşe, unele dintre cele mai vizitate din lume, va fi uimit acum să afle că o călătorie se va realiza în jur de 6 ore şi jumătate, TGV-urile urmând să atingă viteza de 320 km/h.
Iniţial, SNCF şi Renfe, companiile feroviare de stat din cele două ţări, vor asigura două curse zilnice între cele două oraşe, urmând ca din luna martie 2014 să se ajungă la un număr dublu de trenuri. Noua linie de mare viteză va permite şi alte trei curse: de la Toulouse la Barcelona, de la Lyon la Barcelona şi de la Marsilia la Madrid.
Pasagerii nu vor mai fi obligaţi să schimbe trenul la Figueres, aşa cum se întâmpla până în acest moment. Figueres este un orăşel spaniol care se află la 24 de kilometri de graniţa cu Franţa şi este celebru pentru că aici s-a născut pictorul Salvador Dali. De asemenea, şi oraşul catalan Girona se află în apropiere, astfel că acesta va fi accesibil din gara de la Lyon în doar 5 ore şi 50 de minute.
Mai mult, călătoria pe ruta Paris-Barcelona se va mai scurta încă o dată, la 5 ore şi 45 de minute, odată cu inaugurarea în 2017 unei porţiuni de 60 de kilometri între oraşele franceze Nîmes şi Montpellier. Preţul unui bilet porneşte de la 59 de euro.
Cursa interconectează şi Marea Britanie. Cei care pornesc în călătorie dimineaţa la ora 9.31 din Londra vor ajunge la Barcelona înainte de ora 20.00.
Surpriza spaniolă
Spania a depăşit în anul 2010 Franţa la numărul de kilometri de cale ferată de mare viteză, ajungând pe locul al doilea în lume după China, scrie DigitalJournal, care citează publicaţia spaniolă "La Vanguardia".
Cel mai rapid tren din lume este Shinkansen, din Japonia, care în luna iunie a ajuns la viteze de 500 de km/h. Bazat pe tehnologie Maglev, acesta este programat să intre în serviciu în anul 2027, urmând ca distanţa de 351 de kilometri dintre Tokyo şi Nagoya să fie parcursă în doar 90 de minute. Trenurile Maglev folosesc magneţi foarte puternici astfel încât trenul să „leviteze“ deasupra şinelor. Trenurile care vor circula pe linia Paris-Barcelona nu folosesc tehnologia Maglev.
Mai puteţi citi:
România vrea să atragă investitori chinezi în mai multe proiecte de transport, prioritară fiind realizarea unei linii feroviare de mare viteză de la graniţa cu Ungaria până la Constanţa, prin Bucureşti, având un cost estimat de 11 miliarde euro, a declarat Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.
Trafic feroviar paralizat în Belgia din cauza unei greve
Reţeaua feroviară din Belgia, inclusiv trenurile internaţionale Thalys şi Eurostar, urmează să fie total paralizată timp de 24 de ore începând de marţi seara, din cauza unei greve legată de restructurarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Belgiene (SNCB), relatează AFP.
Polonia nu mai are nici ea bani. Amână “proiecte vizionare” precum TGV pe termen nedefinit Banii sunt motivul pentru care autoităţile poloneze amână importantul proiect de infrastructură. "Nu suntem la fel de bogaţi ca Germania", explică ministrul polonez al Transporturilor.
Trenul de mare viteză (TGV) care circulă, în medie, cu 320 de kilometri pe oră şi leagă peste 200 de oraşe împlineşte 30 de ani. Până la sfârşitul lui 2013, Bulgaria a anunţat că va avea TGV-uri, iar UE va finanţa, din 2014, o serie de proiecte similare.