Ce solicită angajaţii români de la angajator. Masa de prânz a devenit prioritară

0
Publicat:
Ultima actualizare:
alimentatie masa de pranz la birou

S-au dus vremurile când, cu covrigi, pufuleţi şi alte produse fastfood, angajaţii stăteau de dimineaţă până seara la serviciu. Masa de prânz a devenit esenţială în opinia tot mai multor angajaţi, iar calitatea acesteia a ajuns un criteriu semnificativ la angajare, arată a treia ediţie a Barometrului pieţei forţei de muncă, realizat de compania de consultanţă Frames şi cea de traininguri TrainYourBrain.

Acum 10 ani, să lucrezi la o multinaţională era visul de aur al majorităţii angajaţilor din România. Locuri de muncă stabile, destul de bine plătite în comparaţie cu restul economiei, prestigiul dat de asocierea cu un brand cunoscut şi facilităţile oferite, de la maşină de serviciu la bonuri de masă – acestea erau criteriile semnificative care făceau diferenţa pe piaţa muncii.

Potrivit analiştilor de la Frames, percepţia românilor s-a schimbat destul de mult între timp.

„Multinaţionalele, cu programul lor de muncă infernal, cu taskurile multiple şi subdimensionarea schemei de personal, au început să nu mai reprezinte un target atât de important. Inclusiv munca la stat, altădată văzută drept doar o soluţie de avarie, a devenit atractivă, în condiţiile în care salariile bugetarilor au crescut semnificativ, în unele cazuri peste cele practicate în mediul privat”, au spus aceştia.

Interesant este că, dincolo de salarizare, angajaţii români şi-au schimbat şi percepţiile legate de condiţiile de la locul de muncă.

Unul din patru cred că masa de prânz e în topul beneficiilor

Potrivit noului barometru lansat de Frames&TrainYourBrain, dacă în ediţiile precedente, programul de lucru flexibil şi timpul petrecut pe drumul  acasă-serviciu erau în prim-plan, mai nou apare în evidenţă un aspect neluat în calcul de mulţi dintre angajatori – masa de prânz.

24% dintre respondenţi au trecut masa de prânz în topul celor mai importante beneficii la angajare.

„Asigurarea unei mese sănătoase, la prânz, a devenit prioritară pentru mulţi angajaţi, mai ales pentru cei trecuţi de 30 de ani. Asta în condiţiile în care, în multe zone de birouri, oferta este încă insuficientă. Sunt multe fastfood-uri şi prea puţine unităţi care să ofere mâncare normală, sănătoasă”, afirmă Adrian Negrescu, project manager Frames.

Topul beneficiilor la angajare

„Sunt firme care au înţeles importanţa alimentaţiei şi oferă deja angajaţilor o masă de prânz drept beneficiu salarial. Unele apelează la firme de catering, altele şi-au construit bucătării şi au angajat personal pentru a le oferi angajaţilor condiţii cât mai bune, mai ales că îşi petrec mare parte din zi la serviciu”, afirmă Alexandru Bălţat, managerul TrainYourBrain.

Puterea exemplului a fost cea care a făcut ca interesul angajaţilor români pentru masa de prânz să crească atât de mult.

„Din vorbă în vorbă, românii au aflat de astfel de beneficii şi au început să le ceară angajatorilor. Acest fenomen trebuie pus în corelaţie şi cu creşterea interesului angajaţilor pentru asigurările de sănătate, pentru abonamentele la clinicile private şi sălile de sport, semn că aceştia devin tot mai conştienţi de importanţa alimentaţiei, de sănătatea lor”, a mai spus Negrescu.

În topul beneficiilor la angajare, asigurările de sănătate şi abonamentele la clinicile private au fost menţionate de 37% dintre respondenţi, clasându-se, astfel, pe locul 4 în top.

Potrivit barometrului Frames&TrainYourBrain, pe primul loc în topul beneficiilor menţionate de angajaţi se află, în continuare, pachetul salarial, menţionat de 71% dintre respondenţi, urmat de soliditatea firmei (43%) şi programul de lucru (41%).

În topul menţiunilor urmează asigurările & abonamentele de sănătate (37%), decontarea transportului (28%), masa de prânz (24%) şi maşina de serviciu (18%)

„Faţă de ediţia anterioară, asistăm la un avans semnificativ al interesului românilor pentru asigurările şi abonamentele de sănătate şi o scădere semnificativă a importanţei maşinii de serviciu. Tot în creştere este interesul angajaţilor pentru traininguri, abonamentele la sala de sport, facilităţi pentru spectacole şi reducerile la diverşi parteneri comerciali”, a precizat Alexandru Bălţat.

Cea de-a treia ediţie a Barometrului Frames&TrainYourBrain a fost realizată în perioada 1-10 septembrie, pe un eşantion de 500 de respondenţi din tot spectrul economic (oameni de afaceri, angajaţi din companii, responsabili HR etc). Metoda folosită a fost interogarea online&telefonică.

Ce spun angajatorii                                                                                                                          

Într-o piaţă a muncii în care recrutarea unor angajaţi valoroşi a devenit o misiune tot mai dificilă, mare parte dintre angajatori par să fi înţeles, cel puţin la nivel declarativ, că angajaţii îşi doresc mai mult decât un loc de muncă bine plătit.

Potrivit datelor Frames&TrainYourBrain,63% dintre angajatori sunt dispuşi să ofere mai multe beneficii angajaţilor, în timp ce 20% spun că au deja un sistem de bonificaţie care îşi arată efectele. 7% au declarat că vor menţine actualul sistem de plată.

Potrivit „Barometrului semestrial privind perspectivele pieţei de muncă”, realizat la începutul anului de Train Your Brain şi Frames Media Network, domeniile care atrag cea mai dinamică evoluţie pe piaţa de HR în acest an sunt IT-ul şi retailul.

74% dintre managerii chestionaţi afirmau că vedeta pieţei muncii în 2018 este sectorul IT, care continuă să genereze cea mai dinamică evoluţie pe piaţa resurselor umane.

Pe locurile următoare, în topul reieşit din opiniile investitorilor, s-au situat retailul, menţionat de 68% dintre cei chestionaţi, sectorul construcţiilor (52%), serviciile (48%), sectorul medical/pharma (34%), serviciile de suport (21%) şi industria auto, cu tot cu serviciile aferente (18%).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite