Vodafone: Curtea de Apel Bucureşti a suspendat plata amenzii impusă de ANCOM

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Curtea de Apel Bucureşti a suspendat aplicarea măsurilor impuse de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), privind sancţionarea celui de-al doilea jucător pe piaţa de telefonie mobilă din România, Vodafone, pentru neaplicarea plafonului maxim la internet mobil în roaming.

La începutul lunii octombrie, ANCOM a anunţat că a amendat Vodafone România cu 100.000 de lei pentru că nu a aplicat un plafon financiar sau de volum maxim care să limiteze consumul de date în roaming la un cost implicit de 50 euro pe lună, fără TVA, sau la un alt nivel ales de utilizatori, aşa cum cere legislaţia europeană. Curtea de Apel Bucureşti a decis suspendarea acestei măsuri, până la soluţionarea definitivă a cererii de anulare a deciziei ANCOM, potrivit comunicatului.

”Curtea de Apel Bucureşti a admis cererea Vodafone România şi a dispus suspendarea aplicării măsurilor cu efect retroactiv impuse prin Decizia ANCOM nr. 1028/03.10.2016 privind sancţionarea neaplicării plafonului maxim la internet mobil în roaming, până la soluţionarea definitivă a cererii de anulare a Deciziei ANCOM, ce face obiectul Dosarului nr. 6831/2/2016 aflat pe rolul Curţii de Apel Bucureşti”, anunţă Vodafone.

Instanţa a dispus suspendarea măsurilor impuse de ANCOM, printre care obligaţia de a restitui, la cerere, orice sumă achitată peste 60 de euro, TVA inclus, pentru serviciile de comunicaţii de date în roaming pe planuri alternative de roaming. Vodafone a argumentat instanţei de judecată că nu a încălcat regulamentul Uniunii Europene invocat de ANCOM şi că măsurile de remediere nu sunt permise de reglementările legale în vigoare.

Potrivit ANCOM, sancţiunea s-a bazat pe un regulament al UE care stabileşte că utilizatorii care călătoresc în străinătate au dreptul să beneficieze de un plafon financiar implicit la utilizarea serviciului de date în roaming, inclusiv internet mobil. Dincolo de acest plafon, accesul la acest serviciu trebuie blocat automat, cu excepţia cazurilor in care clientul îşi exprimă explicit consimţământul pentru continuarea utilizării serviciilor şi depăşirea plafonului. Plafonul maxim a fost stabilit pentru a-i proteja pe utilizatori de şocul unor facturi mari generate de consumul de date în roaming. ANCOM a derulat o acţiune de control în urma unei sesizări primite în cursul acestui an.

Controlul a arătat, potrivit ANCOM, că ”Vodafone nu a aplicat şi nu a pus la dispoziţie cel puţin un plafon financiar sau de volum maxim pentru serviciile de comunicaţii de date în roaming” în cazul anumitor categorii de abonaţi. ANCOM a cerut Vodafone să restituie celor două categorii de abonaţi, la cerere, orice sumă achitată de aceştia peste nivelul de 50 de euro pe lună, fără TVA, pentru consumul de date în roaming efectuat începând cu data de 1 iulie 2012 şi până în prezent.

Vodafone România este al doilea operator de telefonie mobilă pe pe piaţa românească din punct de vedere al numărului de abonaţi, după Orange. În anul fiscal încheiat la 30 iunie 2016, veniturile din servicii de comunicaţii ale companiei au atins 173,9 milioane euro, în creştere cu 4,2% faţă de perioada similară a anului precedent. Principalii competitori ai Vodafone în România sunt Orange, liderul pieţei, Telekom, controlat de Deutsche Telekom, şi RCS&RDS.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite