Responsabilitate socială „dictată“ de angajaţi. Cum a reuşit o companie din IT să îşi implice angajaţii în planul de CSR

Responsabilitate socială „dictată“ de angajaţi. Cum a reuşit o companie din IT să îşi implice angajaţii în planul de CSR

Orele de voluntariat ale angajaţilor sunt dublate cu sprijin financiar de Adobe

În urmă cu şapte ani, Adobe România a introdus un concept relativ nou în zona de CSR (Corporate Social Responsability). Astfel, angajaţii au avut libertatea de a-şi alege singuri proiectele pe care doreau să le susţină, iar compania susţine financiar la rândul său fiecare cauză în parte. Rezultatul? În 2016,  peste 2100 de ore de voluntariat şi peste 250.000 de dolari donaţi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Anul trecut, mai bine de jumătate dintre angajaţii Adobe România s-au implicat într-o acţiune de voluntariat, fie aceasta donare de sânge, donaţii individuale sau ajutor pentru diverse ONG-uri. Proiectul, aşa cum îl aplică de ceva vreme compania, nu este unul inovator, însă este destul de neobişnuit pentru România. Astfel, angajaţii îşi aleg singuri proiectul pe care îşi doresc să-l susţină. Dacă nu sunt siguri spre ce ar trebui să se orienteze,  pot apela la ambasadorii interni ai Adobe. 8 voluntari, angajaţi ai companiei, oferă consultanţă şi suport celor care vor să se implice în diverse cauze sau propun la rândul lor proiecte în care îi invită pe aceştia să se implice. 

“Anul acesta am fost voluntar în cinci proiecte: Habitat for Humanity, Art Therapy for Children la Asociaţia M.A.M.E. – doua ediţii, recondiţionarea spaţiilor pentru animale la Asociaţia ROBI pentru protecţia animalelor, recondiţionarea spaţiului de joacă pentru copii al Spitalului Dr. A.Rusescu. Şi am participat şi la acţiunea de donare de sânge de la sediu. Îmi place că mă pot implica în proiecte diverse şi că pot iniţia acţiuni pentru organizaţiile care îmi atrag atenţia şi care au un impact social în zona mea de interes. Cu siguranţă m-aş urni mai greu dacă aş putea susţine doar organizaţii dintr-un anumit segment", a declarat pentru Adevărul Ioana-Letiţia Badiu, analist la Adobe. 

Pe lângă faptul că angajaţii îşi pot "dona" câteva ore din programul de lucru cauzelor pe care le susţin, aceştia practic pot transforma în bani pentru diverse ONG şu asociaţii acest timp. "Oferim granturi pentru activităţi de team building pe partea de Corporate Responsability, 1.000  de dolari pentru fiecare 10 angajaţi care voluntariază împreună minim trei ore către ONG-ul beneficiar. De asemenea, Adobe oferă granturi Individuale, la 10 ore voluntariate introduse în portalul CR se generează un grant de 250 de dolari ce poate fi donat catre un ONG eligibil. În cadrul programului Matching Grants, Adobe dublează sumele donate de angajaţi, dacă acestea depăşesc 10 dolari. Prin Employee Community Fund practic s-a consolidat un fond pentru susţinerea proiectelor depuse de ONG-urile invitate sau recomandate de angajaţi, cu condiţia ca acestea să fie eligibile. În 2016 au fost alocaţi 107.000 de dolari, iar pentru anul acesta 200.000 de dolari", a declarat Cristina Parpală, Action Team Lead CSR. 

citeste totul despre: