Oamenii care dirijează avioanele, presaţi să semneze contracte de muncă la limita legii. Conflictul de la ROMATSA continuă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Controlorii de trafic de la ROMATSA răspund de siguranţa circulaţiei avioanelor
Controlorii de trafic de la ROMATSA răspund de siguranţa circulaţiei avioanelor

Sindicaliştii de la Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA – regia de stat care se ocupă cu dirijarea şi supravegherea avioanelor şi a celorlalte aparate de zbor – sunt nemulţumiţi de noua organigramă impusă de conducerea regiei şi de lipsa unor documente explicative.

La nivelul regiei există un contract colectiv de muncă pe baza căruia sunt întocmite contractele de muncă individuale ale salariaţilor.

Ca principală prevedere, contractul colectiv conţine şi o organigramă, adică structura pe paliere a fiecărui post, de la directorul general şi echipa de directori, la controlorii de trafic şi până la personalul administrativ.

Ei bine, tocmai această organigramă este schimbată de conducerea ROMATSA fără să se fi consultat cu angajaţii şi fără ca aceştia să cunoască documentele de bază, explicative, ale noii structuri, acuză liderii sindicali.

În loc de 5 directori, s-au trezit cu 14

„Noi am solicitat ca, pentru eficientizarea activităţii, să avem cinci directori în loc de opt, iar directorul general ne-a spus că e de acord cu această formulă; acum, conducerea regiei a venit cu o organigramă în care apar 13 directori plus funcţia de contabil-şef, care e asimilată directorului.
Şi ni se spune că se va ajunge la cinci directori, dar aceasta – cu 14 – este «o primă etapă». De altfel, în dialogul conducerii cu noi suntem trataţi, aşa, superficial“, a declarat pentru „Adevărul“ Florin Diaconu, lider sindical în cadrul ROMATSA.

„Acum e un haos total, dacă ar vrea cineva să-şi facă o cerere de concediu nu s-ar şti cine să o semneze“, ne-a mai spus liderul.

El a dat de înţeles că – din cauza acestui conflict, dar mai ales din cauza stresului la care sunt supuşi salariaţii ROMATSA – ar putea fi afectată chiar siguranţa traficului aerian.

„Aş vrea să nu se ajungă la disfuncţionalităţi în activitatea noastră, pentru că aici vorbim de oameni care au în faţă ecrane pe care supraveghează zborul a 20 de avioane de persoană“, ne-a spus Florin Diaconu.

Replica lui Ion-Aurel Stanciu

De cealaltă parte, directorul general al ROMATSA , Ion-Aurel Stanciu, a ţinut să precizeze că noua organigramă nu prevede disponibilizări sau tăieri de salarii.

"Vreau să afirm încă o dată că aceste presiuni care vin din partea partenerului social, din punctul nostru de vedere, al meu şi al conducerii executive, al colegilor, sunt lipsite de substanţă atât timp cât noua structură organizatorică a regiei, care a intrat la 1 martie, nu prevede concedieri colective, concedieri individuale şi scăderi de salarii", a afirmat Ion-Aurel Stanciu, după o întâlnire cu reprezentanţii sindicaliştilor, desfăşurată luni la Ministerul Transporturilor.

El adăugat că vor fi necesare noi întâlniri şi negocieri.

Prin noua organigramă s-au redus paralelismele din punct de vedere administrativ, iar numărul de posturi a crescut, a spus Stanciu, citat de Mediafax.

Rus îi invită să reia şi mâine dialogul

"Domnul ministrul al Transporturilor (Ioan Rus - n.r.) a încercat să medieze acest conflict, ne-a îndemnat să încercăm să dialogăm, ne-a sugerat nouă, cât şi conducerii executive ca în cursul zilei de mâine (marţi, n.r.), cât mai urgent posibil, să ne aşezăm la masa dialogului.
Însă din păcate, chiar în momentul în care se părăsea sala actualul director general Aurel Stanciu a spus că nu ne dă absolut niciun document. Să venim la dialog, dar documentele ni le va da când consideră el, în mai, la negocieri", a declarat Gabriel Tudorache, controlor de trafic şi reprezentant al sindicarelor din domeniu.

Contractul colectiv de muncă este valabil până la finele lunii mai, iar noua organigramă, aprobată la finele lunii ianuarie, a intrat în vigoare la începutul lunii martie.

Sindicaliştii spun că actele adiţionale la contractele de muncă nu pot fi semnate "cu ochii închişi" şi că au nevoie de o serie de documente explicative.

Supraveghează sute de mii de avioane

ROMATSA are aproape 1.600 de angajaţi, din care 600 sunt controlorii de trafic care supraveghează zborul avioanelor.

Într-un an, peste jumătate de milion de aeronave trec pe cerul României cu peste 100 de milioane de pasageri.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite