Kaufland a deschis zece „benzinării“ pentru maşinile hibride sau electrice. Reţeaua va creşte la 12 până la sfârşitul lunii august

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşinile electrice sau cu propulsie hibridă devin din ce în ce mai populare şi în România, dar numărul lor este în continuare foarte mic din cauza lipsei staţiilor de reîincărcare şi a preţului mai mare
Maşinile electrice sau cu propulsie hibridă devin din ce în ce mai populare şi în România, dar numărul lor este în continuare foarte mic din cauza lipsei staţiilor de reîincărcare şi a preţului mai mare

Retailerul german Kaufland a deschis, în parteneriat cu producătorul de energie regenerabilă Renovatio, 10 staţii de alimentare pentru maşini electrice, în parcarea hipermarketurilor aflate între Arad şi Constanţa, urmând ca până la finalul lui august să mai deschidă încă două puncte de încărcare, în Sebeş şi Râmnicu Vâlcea.

Planul Kaufland este ca, în următorii doi-trei ani, acolo unde există instalată o staţie normală de încărcare a maşinilor eco, să monteze suplimentar încă una de tip Fast Charge (50 de minute timp de încărcare).

Concret, au fost instalate staţii de tip Normal Charge (în cinci până la opt ore se poate încărca o singură maşină) în parcările magazinelor din Arad, Cluj, Deva, Sibiu, Piteşti, Iaşi şi Constanţa, iar magazinele Kaufland din Timişoara, Ploieşti şi cel de pe strada Barbu Văcărescu din Capitală, au instalate deja staţii şi Normal şi Fast, unde pot îi încărcate două maşini simultan.

„Acestora li se vor adăuga încă două staţii de tip Normal Charge în Sebeş şi Râmnicu Vâlcea,  astfel încât vom ajunge la un total de 12 staţii până la finalul anului. Şi tot în următoarele 24 luni - 36 luni se va monta suplimentar încă o staţie de încărcare rapidă în locaţiile unde există doar o staţie de tip Normal instalată“,a declarat Valer Hancaş, directorul de comunicare al companiei, citat de News.ro.

Staţiile deservesc toate tipurile de vehicule 100% electrice şi hibride plug-in, atât pentru standardele de încărcare rapidă (CHAdeMO şi CCS) la o putere de 20kWh, cât şi pentru încărcare în curent alternativ (type 2) la o putere de 22kWh, iar încarcarea este gratuită şi non-stop.

În ceea ce priveşte frecvenţa de încărcări, „pentru Barbu Văcărescu şi Ploieşti putem estima un număr de 15-30 de încărcări pe săptămână, dar pentru restul staţiilor este mai greu de aproximat. Interesul local este scăzut din lipsă de autoturisme electrice, staţiile fiind folosite în special de maşinile care tranzitează oraşul“, mai spune Hancaş, care etimează totuşi circa cinci încărcări pe săptămână.

Timpul petrecut de maşini, la încărcare, este în medie de jumătate de oră.

Ultimele date oficiale arată că maşinile cu „emisii zero“ sunt tot mai căutate şi pe piaţa românească, unde vânzările de autoturisme electrice şi hibride noi au crescut cu 63,4% în primele şapte luni din acest an, la 402 de unităţi, de la 246 în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Însă România are, în prezent, o infrastructură slabă pentru alimentarea maşinilor nepoluante, cu doar câteva zeci de staţii de încărcare în toată ţara.

Marele avantaj al maşinii electrice îl reprezintă consumul: 100 de kilometri costă cât o cartelă de două călătorii la metrou, adică 5 lei, în timp ce la un automobil pe benzină, costul este de opt ori mai mare.

Pe de altă parte, preţul maşinilor-hibrid sau electrice este mult mai mare decât cel al automobilelor clasice.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite