Firma de publicitate care a promovat FNI („Dormi liniştit“) ne va arăta cât de bune sunt serviciile de amanet
0Tempo Advertising este compania de publicitate care, în perioada 1999-2000, a cucerit piaţa cu celebra reclamă „Dormi liniştit când FNI lucrează pentru tine“. Acum, Tempo a câştigat contul de comunicare al BSG, liderul pieţei de amanet din România, printr-o campanie de poziţionare a amanetului drept „un serviciu financiar respectabil“.
"Odată cu acestă campanie, Tempo marchează debutul comunicării pe categoria amanet, BSG fiind şi primul client din această industrie care demarează o campanie naţională de comunicare“, ne anunţă, într-un comunicat, compania de PR care se ocupă de această tranzacţie.
Având în vedere succesul pe care l-a avut campania promoţională „Dormi liniştit“ în rândurile populaţiei ce s-a înghesuit să cumpere unităţi de fond la controversatul FNI, este de aşteptat ca şi acum, la serviciile de amanet, cererea să crească semnificativ.
Cum se va înălbi imaginea amanetului
„Brieful BSG a fost pentru noi o oportunitate cum rar se întâlneşte: nu doar un client din această zonă care comunică pentru prima dată la nivel naţional, ci chiar o categorie în care se comunică pentru prima oară. Am pornit la lucru cu entuziasm şi am ajuns destul de repede la gândul strategic pe care am construit campania. Imaginea oamenilor despre casele de amanet este de multe ori una negativă, acestea fiind percepute ca afaceri îndoielnice cu bijuterii, la care apelează cei aflaţi în situaţii disperate. Iar amanetele nu fac decât să întărească această imagine atunci când, în materialele lor promoţionale, pun mereu accentul pe bijuterii, adică posibiliul cost al tranzacţiei, şi nu pe beneficiu (împrumutul)“, a declarat Mihai Preotu, Strategic Planner.
Şah la serviciile bancare
Ideea strategică din spatele propunerii câştigătoare a fost mutarea accentului înapoi pe beneficiu şi poziţionarea BSG Amanet drept un serviciu financiar obişnuit prin care obţii un împrumut în schimbul unei garanţii, având avantajele rapidităţii şi accesibilităţii, în comparaţie cu – atenţie! – serviciile bancare.
„De aici, conceptul creativ a venit firesc, poziţionând amanetul drept un «serviciu de urgenţă» pentru situaţii neprevăzute şi cheltuieli care te iau prin surprindere“, se mai arată în comunicat.
Rezolvarea a inclus propuneri de spot radio şi TV care declină conceptul creativ prin mesajul cheie: „BSG Amanet îţi oferă împrumutul de urgenţă 110. Un act, o garanţie, zero birocraţie“...