EximBank mizează pe exportatori şi câştigă: a obţinut în 2013 un profit de patru ori mai mare decât în 2012

EximBank mizează pe exportatori şi câştigă: a obţinut în 2013 un profit de patru ori mai mare decât în 2012

EximBank se numără printre cele 22 de bănci din România care au ieşit pe profit în 2013

EximBank, banca dedicată susţinerii exportatorilor, a încheiat anul 2013 cu un profit net de aproape 50 de milioane de lei, nivel de patru ori mai mare faţă de 2012. Rezultatele au fost obţinute „în condiţiile dinamizării activităţii comerciale şi gestionării eficiente a resurselor, potrivit datelor financiare preliminare“, se arată într-un comunicat al băncii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cred că este suficient să menţionez doar faptul că, în 2013, EximBank şi-a majorat expunerea totală cu 30% faţă de anul anterior, până la circa cinci miliarde de lei, operând cu o reţea extinsă de unităţi, dar cu 10% mai puţin personal”, a declarat Traian Halalai, preşedintele EximBank.

Banca a deschis patru noi unităţi teritoriale la Galaţi, Piteşti Ploieşti şi Târgu Mureş.

Cheia succesului: finanţarea firmelor

Credem că este important de subliniat şi faptul că expunerea băncii pe segmentul de finanţare/creditare s-a majorat anul trecut cu 60% faţă de decembrie 2012, până la aproape două miliarde de lei, mult accelerată faţă de cea a garanţiilor.
Am continuat aşadar să fim o prezenţă activă pe segmentul finanţărilor corporate şi consider acest lucru  drept un argument puternic pentru companiile locale, în sensul de a le convinge că nu trebuie să aştepte apariţia unor condiţii perfecte pentru afacerile lor, ci că ne pot aborda pentru a le susţine planurile de dezvoltare. EximBank are şi capacitatea şi disponibilitatea de a le fi alături pentru obţinerea unor performanţe relevante
“, a mai spus Traian Halalai.

Concentrată pe accelerarea creditării

Pe parcursul ultimului an, banca şi-a extins portofoliul de clienţi încheind acorduri financiare cu unii dintre cei mai reprezentativi jucători din economie precum Alro, Antibiotice Iaşi, Agricover IFN, Grup Servicii Petroliere, Adrem Invest sau Romcab.

Oficialul EximBank a menţionat că, la nivel de strategie, în 2013, focusul s-a mutat de pe achiziţia de titluri de stat către finanţarea economiei, iar banca va continua să se concentreze tot pe accelerarea creditării.

Anul acesta vom pune accentul pe susţinerea activităţilor de producţie, iar companiile cu acest obiect de activitate vor reprezenta un grup ţintă de clienţi căruia îi vom acorda o importanţă sporită. Vom continua desigur să susţinem exportatorii actuali şi potenţialii exportatori. Sintetizând, obiectivul nostru principal rămâne identificarea şi susţinerea cât mai multor proiecte ale firmelor româneşti“, a explicat preşedintele EximBank.

El a adăugat că  procesul de extindere a reţelei va continua - ţinta fiind ca, până la finele lui 2014, EximBank să opereze circa 20 de unităţi, faţă de 12 la finele anului 2012, în paralel fiind urmărită şi optimizarea costurilor pentru reţea, odată cu reducerea cheltuielilor administrative prin relocarea unor unităţi.

Comunicare directă cu oamenii de afaceri

Un alt punct important pe agenda EximBank în 2014 îl reprezintă continuarea proiectului de comunicare directă cu oamenii de afaceri, care se va derula pe două paliere. Pe de o parte, vor fi organizate întâlniri punctuale cu comunităţile locale de afaceri din ţară, iar, pe de altă parte, banca se va dedica dezvoltării proiectului Asociaţiei Române a Exportatorilor – AREX.

AREX are peste 50 de membri fondatori – unele dintre cele mai importante companii exportatoare din România – şi continuăm să primim solicitări de înscriere de la companii din toată ţara. Primele demersuri au fost încheiate, a fost depusă documentaţia şi cred că în circa două săptămâni vom intra în posesia «certificatului de naştere» al AREX“, a explicat Traian Halalai.

EximBank a demarat la finele anului trecut proiectul înfiinţării AREX, care îşi propune să contribuie la promovarea companiilor româneşti ce derulează tranzacţii comerciale internaţionale şi la consolidarea prezenţei româneşti pe pieţe externe.

citeste totul despre: