Ce spun olandezii de la Damen după ce statul român a devenit acţionar majoritar al Şantierului Mangalia

0
Publicat:
Ultima actualizare:
santierul naval mangalia

După ce au anunţat că au renunţat, în mod gratuit, la 2% dintre acţiunile Şantierului Naval Mangalia, permiţând astfel statului român să devină acţionar majoritar al companiei, olandezii de la Damen Shypyards Group spun că vor restabili sănătatea financiară a şantierului.

Încheierea negocierilor cu statul român a fost confirmată de Damen Shypyards Group într-un comunicat remis presei, compania anunţând că aşteaptă votul acţionarilor din data de 30 martie.

"Suntem foarte multumiţi de discuţiile pozitive şi constructive purtate cu domnul Andruşca, ministrul economiei şi cu echipa sa. Aşteptăm cu nerăbdare un rezultat pozitiv al votului acţionarilor la reuniunea extraordinară a acţionarilor din data de 30 martie, în care, sperăm, se va renunţa la dreptul de preempţiune. Acesta este obstacolul cheie în procesul de realizare a unui parteneriat strategic pe termen lung cu Guvernul României. Şantierul naval Mangalia este cunoscut sub numele de Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). În prezent, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) deţine 51% din acţiunile companiei”, se arată în comunicat.

"Împreună cu marele sprijin al Guvernului României, Damen va restabili sănătatea financiară a şantierului, va reconstrui numărul de angajaţi şi va creşte nivelul de activitate pentru marile proiecte. Între timp, Damen va facilita o tranziţie lină şi va păstra resursele umane calificate", a declarat René H. Berkvens, şeful companiei, asigurând că angajamentul lui Damen faţă de industria construcţiilor navale din România va fi respectat. 

Compania a deţinut şi operat Damen Shipyards Galaţi din 1999.

Statul va deveni acţionar majoritar al Şantierului Naval Mangalia

Negocierile dintre statul român şi investitorul strategic interesat în Şantierul Naval DMHI Mangalia au fost finalizate în seara zilei de miercuri, 21 martie. Astfel, Şantierul Naval 2 Mai S.A Mangalia va renunţa la exercitarea dreptului de preferinţă cu privire la achiziţia pachetului de acţiuni deţinut de Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering la societatea Daewoo Mangalia Heavy Industries S. A Mangalia, urmând ca, ulterior, Damen Shypyards Group să cesioneze, cu titlu gratuit, către Şantierul Naval 2 Mai S.A, 2% din pachetul de acţiuni, astfel încât structura de acţionariat a Societăţii Mixte care rezultă în urma asocierii să arate astfel: 51% Şantierul Naval 2 Mai S.A şi 49% Damen Shipyards Group.

“Oferta fermă autentificată va fi depusă în scris în cursul zilei de astăzi la sediul Şantierului Naval 2 Mai. După Adunarea Generală Extraordinară a acţionarilor SN 2 Mai SA Mangalia, care va avea loc în data de 30 martie, partea română va intra în discuţii pentru elaborarea statului societăţii mixte”, a informat ministerul.

Ministrul Economiei Dănuţ Andruşcă a declarat că este mulţumit că negocierile s-au finalizat cu succes pentru partea română şi a susţinut că, în calitate de acţionar majoritar, statul român va putea să protejeze forţa de muncă înalt calificată din şantierul Naval. 

“Este pentru prima dată în ultimii 28 de ani când statul român preia controlul asupra unui obiectiv industrial strategic privatizat. Din calitatea de acţionar majoritar putem să protejăm eficient interesele statului român şi putem să protejăm inclusiv forţa de muncă înalt calificată de la Şantierul Naval”, a declarat Dănuţ Andruşcă, ministrul Economiei.                         

 Reamintim că în luna ianuarie, Guvernul a decis că statul român vrea să-şi exercite dreptul de preempţiune asupra pachetului de acţiuni de 51% de la şantierul naval Mangalia pe care coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering vor să-l vândă. Problemă este că acest drept de preemţiune este exercitat în plină tranzacţie între coreeni şi olandezii de la Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor naval din Olanda.

În noiembrie, Damen a anunţat că a încheiat deja un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achiziţionarea cotei sale de 51% de la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). După această decizie, activitatea şantierului a fost blocată. Această în condiţiile în care este o companie aflată în pragul falimentului, cu pierderi de aproape 500 de milioane de lei în 2016 şi datorii de peste 5,3 miliarde de lei.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite