Alianţa Renault, acţionar majoritar al Dacia, cu Fiat Crysler: Franţa cere păstrarea locurilor de muncă şi acordul cu Nissan

0
Publicat:
Ultima actualizare:
fabrica auto

Franţa va cere protejarea locurilor de muncă şi alte garanţii, precum şi acordul Nissan, pentru a susţine fuziunea dintre Renault şi FiatChrysler, a declarat ministrul de Finanţe Bruno Le Maire. Consiliul de administraţie al Renault şi-a exprimat luni interesul faţă de proiectul de fuziune prezentat de Fiat - Chrysler, proiect ce ar duce la crearea unui gigant auto ce ar fi depăşit doar de Toyota şi Volkswagen Group.

Preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard, a  sosit marţi în Japonia pentru a discuta propunerea de fuziune cu partenerul de alianţă Nissan, care poate fi un posibil obstacol pentru fuziunea de pe poziţii de egalitate în valoare de peste 35 de miliarde de dolari.

Renault şi grupul italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) discută să reducă cheltuielile pentru tehnologiile noi şi condiţiile mai stricte ale autorităţilor de reglementare referitoare la emisii prin crearea celui de-al treilea mare producător auto la nivel mondial.

Nissan a aflat despre discuţiile pentru fuziune ale Renault cu Fiat Chrysler cu numai câteva zile înainte ca informaţia să devină publică, au declarat patru surse apropiate situaţiei, care au spus că există temeri că tranzacţia i-ar putea slăbi şi mai mult poziţia în cadrul alianţei vechi de 20 de ani cu producătorul auto francez.

Un acord între Renault şi FCA ar crea un producător auto aflat pe locul al treilea în lume, după Toyota şi Volkswagen şi care ar avea ca obiectiv reducerea costurilor cu 5 miliarde de euro pe an.

Unii analişti consideră că cele două companii vor avea dificultăţi să obţină sprijinul acţionarilor, de la guvernele francez şi italian şi până la sindicate şi Nissan.

Patrick Pelata, fost director operaţional al Renault, a criticat la rândul său planul pentru că subevaluează Renault şi riscă să îi depăşească resursele de inginerie.

Prin evaluarea Renault la preţul din piaţă, oferta în acţiuni atribuie operaţiunilor Renault o valoare mai mică cu 6 miliarde de euro, după deducerea participaţiei de 43,4% la Nissan şi deţinerii de 3,1% a Daimler la grupul francez, a declarat Pelata la postul de radio BFM.

“FCA are o mare problemă pentru că nu au investit în viitor – nu au nicio platformă de vehicule electrice şi nu au făcut nimic în privinţa maşinilorautonome”, a adăugat Pelata.

Ministrul de Finanţe Bruno Le Maire a declarat marţi, la postul de rado RTL, că planul este o oportunitate bună pentru Renault şi industria europeană de automobile, care are de ani de zile probleme din cauza supracapacităţii şi a cererii scăzute.

Le Maire a mai spus că guvernul francez ca cere garanţii în schimbul unui acord care va reduce participaţia de 15% a guvernului la Renault la 7,5%, la compania rezultată în urma fiziunii.

Prima garanţie se va referi la păstrarea locurilor de muncă productive şi a centrelor industriale din Franţa.

Ministrul a adăugat că Franâa vrea să fie bine reprezentată în board-ul noii companii, ca aceasta să fie lider în dezvoltarea de baterii electrice şi ca acordul să aibă loc în cadrul alianţei dintre Renault şi Nissan.

O sursă apropiată situaţiei a declarat luni că Renault şi FCA s-au angajat să păstreze locurile de muncă productive şi centrele de producţie, lăsând loc pentru concedieri în rândul personalului administrativ şi unele restrângeri ale fabricilor.

Tot luni, vicepremierul italian Matteo Salvini a declarat că Roma ar putea dori să deţină o participaţie la compania combinată, pentru a echilibra participaţia Franţei.

Le Maire a spus că a vorbit cu partea japoneză în legătură cu posibila fuziune.

”M-am uitat la reacţia preşedintelui Nissan, dl. Saikawa, care a arătat că este deschis.

Directorul general al Nissan, Hiroto Saikawa, va primi probabil informaţii despre fuziune de la directorul operaţional al companiei, Yasuhiro Yamauchi, care este membru în board-ul Renault, a declarat o sursă apropiată situaţiei.

Potrivit analiştilor, Nissan, care deţine o participaţie de 15% la Renault, fără drept de vot, ar putea fi reticentă să sprijine fuziunea Renault, pentru că aceasta ar folosi probabil mai puţin tehnologia sa, decât în cadrul alianţei actuale.

Saikawa a declarat la televiziunea japoneză că Nissan este deschisă discuţiilor constructive.

Alianţa Renault-Nissan a fost tensionată de la arestarea şi înlăturarea fostului preşedinte Carlos Ghosn, pentru delicte financiare, la sfârşitul anului trecut, iar Nissan a respins recent o propunere de fuziune din partea grupului francez.

Citeşte şi:

UPDATE Fuziune pe piaţa auto. Cu cine se va uni acţionarul majoritar al Dacia

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite