În inima Ardealului, cu strategul din spatele Napolact: Am avut mai multe situaţii critice care mi-au mâncat ore bune de somn

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Jan Willem Kivits, olandezul care de doi ani conduce operaţiunile locale ale FrieslandCampina, este un manager căruia îi plac provocările. Şi acestea nu par să îl evite.

De la decizia de relocare in alta tara pana la inchiderea unei fabrici, Kivits s-a lovit de-a lungul carierei de multe situatii-limita. Chiar daca au insemnat multe ore de nesomn, acestea l-au facut sa aprecieze si mai mult jobul sau.

Desi sunt doi ani de cand conduce business-ul FrieslandCampina in Romania, Jan Willem Kivits este mai degraba o prezenta discreta, aceasta fiind a doua intalnire cu managerul de origine olandeza. Am decis sa ne vedem in inima Ardealului, la Cluj-Napoca, acolo unde s-a nascut Napolact, brandul-vedeta din portofoliul companiei. Am aterizat intr-o dimineata insorita, de toamna tarzie, pe aeroportul din Cluj-Napoca si in mai putin de jumatate de ora ma aflam in fata lactobarului Napolact din Piata Mihai Viteazul.

Anuntata ca zborul managerului cu care urma sa ma intalnesc avea sa intarzie alte 30 de minute, am profitat de ocazie pentru a gusta un pahar de lapte cu ciocolata, timp in care am descoperit live noul concept de magazin Napolact, in care cumparatorii pot achizitiona intreaga gama de produse ale companiei, atent aranjate in cele trei vitrine si in acelasi timp se pot relaxa pentru cateva clipe degustand un iaurt sau un croissant.

Nu a trecut mult si Jan Willem Kivits a intrat in magazin, cerandu-si scuze pentru situatia imprevizibila si salutand angajatii, vizibil emotionati. Managerul este insa obisnuit cu situatiile-limita. Prima de acest gen a aparut in urma cu sapte ani, cand a avut ocazia de a lucra pentru prima oara in afara Olandei. A fost momentul in care a devenit director de marketing pentru FrieslandCampina in Vietnam, un spatiu cu totul diferit de ceea ce experimentase pana atunci. “Mi-am deschis apetitul pentru a lucra in afara tarii inca din 2000, cand timp de sase luni m-am aflat in zona Asia, Thailanda si Malaezia. E o lume cu totul diferita, unde simti forfota multimii si presiunea economica, foarte diferite de ce se intampla in Europa. Exista si un numar semnificativ de tineri, care nu poate fi ignorat. In majoritatea zonelor din Asia tinerii cu varsta sub 30 de ani reprezinta 50% din populatie. Sunt oameni care isi intemeiaza familii, care cumpara prima lor masina, care merg in prima lor vacanta, o atmosfera atragatoare si care te forteaza intr-un fel sa fii acolo”, povesteste Jan Willem Kivits in timp ce serveste o cafea.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite