Directorul fondator este compozitorul Adrian Iorgulescu, Preşedintele UCMR, iar Directorul Artistic - compozitorul Ulpiu Vlad, Preşedintele SNR-SIMC şi vicepreşedinte al UCMR. Manager de proiect, Mioara Bâscă.

Devenit tradiţional, s-a desfăşurat pe parcursul a 7 zile în prima jumătate a lunii noiembrie, cu un program deosebit de bogat, găzduit în principal de Aula Palatului Cantacuzino, dar şi de sălile UNMB, de Ateneul Român (Sala Mare), de Studioul de Concerte „Mihail Jora“ al Radio România.

Aşa cum sublinia maestrul Adrian Iorgulescu la conferinţa inaugurală de presă, finanţarea a revenit Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, precum şi UCMR, cu câte 60.000 lei. Festivalul a asigurat panoramarea în proporţie majoră a creaţiei româneşti, cu accent asupra celei de cameră, a liedului, muzicii electroacustice şi jazz-ului.

Cu acelaşi prilej, maestrul Ulpiu Vlad a notat prezenţa a 17 ansambluri camerale într-un număr de 20 de concerte şi recitaluri, alăturate celor trei concerte simfonice. Şi-au dat concursul 78 de interpreţi români, câţiva străini, care au pus în operă 63 de lucrări româneşti şi 33 străine. Dintre toate acestea, 30 au fost prime audiţii absolute şi 33 prime audiţii în România.

Sunt cifre semnificative, care denotă anvergura festivalului, importanţa pentru promovarea muzicii noi, în contextul expansiunii creativităţii în direcţia căutării de modalităţi moderne de expresie.

Pornind de la nume consacrate ca Aurel Stroe, Wilhelm Georg Berger, Cornel Ţăranu, Theodor Grigoriu, Anatol Vieru, Lucian Meţianu, Ştefan Niculescu, Liana Alexandra, Carmen Petra-Basacopol, Violeta Dinescu, George Balint, Carmen Cârneci, Adrian Iorgulescu, Ulpiu Vlad, Dan Dediu ş.a., până la autori tineri în plin proces de afirmare, panoplia componistică a fost de semnificativ calibru. I s-au adăugat nume precum Penderecki, Lutoslawski, Szymanowski, Menachem Zur (Israel), Annie Gosfield (SUA), Emmanuel Séjourné (Franţa), Megumi Okuda (Japonia) şi mulţi alţii, întregind internaţionalizarea demersului.

Simfonicele au fost susţinute de Orchestra Filarmonicii „George Enescu“ (dirijor Christian Badea) şi, în colaborare cu Institutul Polonez Bucureşti, de Orchestra Naţională Radio (dirijor Gerd Schaller).

Printre interpreţi, se remarcă „Gaudeamus Quartet“ al Filarmonicii din Braşov, Cvartetul „Volte“, Ansamblul SonoMania (director artistic Diana Rotaru) cu programul „Tricroma(tic)“, Ansamblul „devotioModerna“ (conducerea muzicală Carmen Cârneci), Grupul de Muzică Nouă „Traiect“ (conducerea muzicală Sorin Lerescu), Ansamblul de percuţie „Game“ (coordonator şi percuţionist Alexandru Matei), Ansamblul „Ad-HOC“ al Academiei de Muzică „Gheorghe Dima“ din Cluj-Napoca (dirijor Matei Pop), Ansamblul „Archaeus“.

În recitaluri de lieduri au cântat mezzosoprana Claudia Codreanu, soprana Bianca Manoleanu, în recitaluri instrumentale au cântat violonista Diana Moş, pianistul venezuelean Alfredo Ovalles, violista Aida-Carmen Soanea şi violoncelistul francez Romain Garioud, precum şi pianistele Lidia Ciubuc, Mădălina Claudia Dănilă, clarinetistul Ştefan Voinic, violoncelistul Mircea Marian

Concertele de muzică electroacustică au cuprins lucrări de Sorin Lerescu, Corneliu Dan Georgescu, Octavian Nemescu, printre alţii  şi „Cele şapte cicluri planetare anuale“ de Mihaela Vosganian, „performance“ în concepţia artistică a autoarei.

Recitalurile de jazz au propus programele „Spontaneous music on films“ şi „Emergency structures“ - muzică improvizată pe „structuri modulare prestabilite“, în interpretarea trio-ului Mircea Tiberian, Diana Miron, Sian Brie.

Alte manifestări conexe au fost reprezentate de Itinerarul Componistic Internaţional – Republica Moldova şi Bulgaria, Expoziţia Transmedia (o primă ediţie cu tema „Viaţa bună“), Lansarea de partituri editate de Editura Muzicală ale compozitorilor Nicolae Teodoreanu, Carmen Cârneci, Diana Rotaru, Mihaela Vosganian, Mihai Măniceanu, Mihai Murariu, Andrei Tudor, Livia Teodorescu Ciocănea, Viorel Munteanu (invitat Dan Dediu), Lansarea discurilor „Antologia Muzicii Româneşti“, ed. 15 (invitată Valentina Sandu-Dediu), alături de Masterclass şi Workshop multitematice, susţinute de prof. dr. Vladimir Scolnic de la Ierusalim.

Simpla enumerare a evenimentelor dovedeşte dimensiunea solidă a festivalului, mărturie a preocupărilor Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România pentru stimularea şi popularizarea creaţiei noi autohtone, pentru cunoaştere internaţională şi integrare în concertul mondial al valorilor.

Alături de Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi, Festivalul Internaţional „Meridian“ se înscrie în linia validării puternice a muzicii noastre actuale.