Dirijorul Christian Badea, invitat de Cătălin Ştefănescu, duminică-seara, la Garantat 100%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Despre tinerele talente din ţară, dar şi despre cum este privită ideea de performanţă în România. Despre faptul că, la noi, deseori, scuzele înlocuiesc rezultatele”. La Garantat 100% de duminică, 10 aprilie, ora 23.20, la TVR 1, TVR HD şi TVR+.

Christian Badea a studiat în România, în Belgia, în Austria sub îndrumarea lui Herbert Von Karajan, în America sub îndrumarea lui Leonard Bernstein, iar cariera lui concertistică traversează lumea, de la New York la Viena, de la Copenhaga la Sydney, Munchen, Londra şi Stockholm, în cele mai apreciate spaţii ale muzicii simfonice şi ale operei din Europa, America şi Asia.

Invitatul lui Cătălin Ştefănescu la Garantat 100%, din 10 aprilie, este dirijorul Christian Badea. Ediţia poate fi urmărită la TVR 1, TVR HD şi TVR+, duminică, 10 aprilie, de la ora 23.20.

Plecat de mulţi ani din România, Christian Badea a hotărât la un moment dat să revină temporar, pentru diferite proiecte, concerte, masterclass-uri, dar şi pentru a conduce Fundaţia Română pentru Excelenţă în Muzică.

„La Garantat 100% vorbim despre revenirea invitatului nostru în România, după foarte mulţi ani, despre tinerele talente din ţară, dar şi despre felul în care este privită ideea de performanţă aici, despre faptul că, la noi, deseori, scuzele înlocuiesc rezultatele. Nu în ultimul rând, am vorbit despre Fundaţia Română pentru Excelenţă în Muzică, proiectul de susţinere a tinerelor talente din muzica simfonică, proiect iniţiat şi coordonat de Christian Badea”, ne-a spus Cătălin Ştefănescu.

Parsifal, operă în concert la Ateneu

Christian Badea dirijând Parsifal

Dirijorul Christian Badea, care a prezentat integral în concert cel de-al treilea act al operei "Parsifal", de Richard Wagner, în mai 2015, la Ateneu, va relua acest proiect, în deschidera stagiunii 2016-2017, de la Filarmonica "George Enescu".

"Parsifal" este ultima operă compusă de Richard Wagner, fiind privită de cunoscători cu o admiraţie vecină cu religiozitatea. Cele trei acte ale operei nu descriu o acţiune continuă, iar ultimul, cel de al treilea, este atât de hieratic, încât se spune că reprezintă o "liturghie pentru toţi", indiferent de rasă, confesiune şi cultură.

Istoria operei "Parsifal" în viaţa muzicală românească este marcată de doar două evenimente. Primul "Parsifal" integral românesc - şi ultimul, până astăzi - a putut fi văzut şi ascultat în octombrie 1932, la Opera din Bucureşti, sub bagheta dirijorului, şi el wagnerian impătimit, George Georgescu. Înainte de această premieră însă, George Enescu prezentase pe 8/21 martie 1915, pe scena Teatrului Naţional, cu concursul orchestrei Ministerului, actul III din "Parsifal".

Parsifal în concert la Ateneul Român

Pentru prima dată în ultima sută de ani în România, a "Parsifal" va fi redat într-o versiune de semi-concert, într-o viziune îndrăzneaţă şi originală semnată tot de Christian Badea, care declară:"Sala Mare a Ateneului Român ca şi foaierul, rotunde amândouă, se pretează perfect desfăşurării unei poveşti în care rolul principal îl au Cavalerii Mesei rotunde. De asemenea, acustica cu totul specială a acestei săli se dovedeşte optimă pentru Parsifal-ul wagnerian. Lucrez cu o orchestră care are afinităţi pentru sunetul wagnerian, o orchestră mare, de dimensiunile celei folosite de Festivalul Wagner de la Bayreuth.

 Mi-am imaginat mişcarea scenică şi elementele de decoruri şi costume abstractizate, stilizate în folosul unei expresivităţi maxime aşa cum o impune partitura cu totul specială pe care o abordez", apreciază Christian Badea.
Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite