Cum s-au prezentat românii la Cannes

Cum s-au prezentat românii la Cannes

Festivalul internaţional de film de la Cannes s-a încheiat duminică cu decernarea marelui premiu, Palme d’Or, filmului suedez "The Square"m regizat de Ruben Östlund. Prezenţa românească la cea de-a 70-a ediţie a Festivalului de la Cannes a fost diversă, îndeosebi cu producţii de scurt-metraje, dar şi prin prezentarea noilor proiecte de tehnologii de realitate virtuală ale cercetătorilor de la UNATC

InstaCannes, rubrica Eugeniei Vodă. Unde fugim de pe planetă

InstaCannes, rubrica Eugeniei Vodă. Unde fugim de pe planetă

Tema refugiaţilor a revenit în mai multe filme din Festivalul Internaţional de Film de la Cannes, care se încheie duminică la Cannes. Din punct de vedere estetic, cel mai ambiţios a fost filmul unguresc „Luna lui Jupiter“, în care un refugiat sirian tânăr, fragil, cu un aer de înger trist, are puterea de a pluti prin aer, într-o lume confuză, bântuită de inumanitate, de absurdul terorismului, de haos şi de frică.

Ordonanţa de modificare a Legii cinematografiei a picat în Camera Deputaţilor fără niciun fel de dezbatere. E un conflict de generaţie, s-a zis de la tribuna Parlamentului, s-au primit avertismente grave din partea unor organizaţii. Ei bine, să vedem mai pe-ndelete care-au fost gravele avertismente - poate, aşa, aflăm şi de ce despre ele nu s-a putut discuta. Şi de ce ministrul Culturii şi Identităţii Naţionale tace în continuare.

acum 4 zile · comentarii (1)

Proiectul de adoptare a Ordonanţei de Urgenţă nr. 91/2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul cinematografiei, proiect care se află pe agenda plenului Camerei Deputaţilor din data de 22-23 mai 2017.

acum 7 zile · comentarii (0)

Spre finalul stagiunii Operei Naţionale Bucureşti, se conturează, retrospectiv, o structură aparte în concepţia repertorială, primele luni aducând o avalanşă de evenimente cu totul speciale, în care s-au regăsit şi oaspeţi din galeria „celor mari” pe plan internaţional - fie în gale fastuoase, de operă sau de balet -, fie în premiere ce s-au succedat lunar, alternând,

acum 8 zile · comentarii (0)

S-a întâmplat şi anul acesta celebrul eveniment „Noaptea Muzeelor”. Ce-i drept, mai promovată a fost mişcarea de protest a muzeografilor care a precedat pomana culturală, pentru că vremea ploioasă nu i-a mai scos pe români din case ca în alte dăţi, dar nici de această dată nu au lipsit cozile la care oamenii au aşteptat ore în şir.

acum 9 zile · comentarii (16)

Aida Garifullina şi Julia Lezhneva – două voci venite din est, două soprane ruse care au atras atenţia criticii şi publicului; două voci tinere (Aida Garifullina are 29 ani, Julia Lezhneva, 27 ani) care deja fac o importantă carieră internaţională. Ambele au contract cu casa londoneză de discuri Decca şi ambele şi-au lansat în prima parte a anului 2017 un nou album.

acum 22 zile · comentarii (0)

Mi-ar fi plăcut să merg şi joi la concertul de la Ateneu, dar am cedat ispitei de a revedea excelenta producţie a lui Stephen Barlow pentru Rigoletto, de la ONB. Însă, aşa cum s-au aşezat lucrurile, muzica Simfoniei destinului de la Ateneu devine un preambul excelent (dar şi un standard înalt de interpretare) în aşteptarea lui Fidelio la ONB (14 Mai).

acum 23 zile · comentarii (0)

Am mers la cele două spectacole, stimulat de distribuţii tinere şi de un oaspete străin. În prima privinţă, este clar că managementul Operei Naţionale Bucureşti se orientează către întinerirea afişului, în măsura în care vocalitatea rolurilor se pretează abordării de către unii cântăreţi aflaţi la începuturile carierelor, demersuri de multe ori riscante dar, dacă sunt precaut gândite, funcţionează şi atrag.

acum 24 zile · comentarii (0)

Mihaela Martin, plecată în Germania din 1986, a cântat joi şi vineri Concertul în la minor, op. 53, pentru vioară şi orchestră de Antonin Dvorak, alături de Orchestra Simfonică a Filarmonicii George Enescu, condusă de Christian Badea. Violonista spune, într-un interviu, că a constatat, în România, o absenţă a tinerilor violonişti.  Artista punctează că acasă este acum, pentru ea, acolo "unde este fiul ei".

acum 25 zile · comentarii (1)

Dacă nu mă înşeală memoria, cred că sunt mai bine de doi ani de când ONB nu a mai prezentat Rigoletto. Ar putea să vă pară drept impardonabilă lipsa mea de precizie, dar, conform unui principiu românesc după care „istoria începe cu ultimul manager”, website-ul Operei Naţionale nu mai conţine nici un fel de date istorice.

acum 25 zile · comentarii (0)
Postari Recente