Tineri muzicieni au concertat în  celebra biserică St. Martin-in-the-Fields de la Londra, iar scurtmetraje româneşti sunt prezentate la Bristol 0

Mai multe evenimente, care au în prim plan tineri tineri artişti români, au loc la Londra în aceste zile.  Pe 19 septembrie, protagoniştii „Seriei muzicale româneşti” de la celebra biserică St. Martin-in-the-Fields de la Londra au fost violoncelistul Cornelius Zirbo şi pianistul Dimitri Malignan, laureaţi ai Concursului Naţional „Mihail Jora”, ediţia 2016.

Tineri muzicieni au concertat în  celebra biserică St. Martin-in-the-Fields de la Londra, iar scurtmetraje româneşti sunt prezentate la Bristol Vezi comentarii 0

Bucharest Photofest 2017 debutează pe 25 septembrie

Bucharest Photofest 2017 debutează pe 25 septembrie

Bucharest Photofest, cu tema fotografia documentară şi lansat sub sloganul "Let’s get visual!", va avea loc între 25 septembrie şi 8 octombrie în mai multe spaţii din Capitală, care vor găzdui 35 de evenimente - expoziţii, proiecţii de filme, dezbateri, workshopuri şi prezentări de portofoliu.

Opera Oedipe de Enescu răsună de la Bucureşti la Londra, sub conducerea lui Vladimir Jurowski, directorul artistic al Festivalului George Enescu | festivalul george enescu

Opera Oedipe de Enescu răsună de la Bucureşti la Londra, sub conducerea lui Vladimir Jurowski, directorul artistic al Festivalului George Enescu

După ce a deschis Festivalul "George Enescu" la Bucureşti, pe 2 septembrie 2017, cu opera „Oedipe“, în variantă concertantă, alături de London Philharmonic Orchestra, Vladimir Jurowski, directorul artistic al Festivalului "George Enescu", conduce aceeaşi celebră orchestră la ea acasă, prezentând opera lui George Enescu,  pe 23 septembrie 2017, la Royal Festival Hall din Londra.

Tudor Giurgiu filmează „Apropierea“ în Spania

Tudor Giurgiu filmează „Apropierea“ în Spania

Regizorul Tudor Giurgiu începe, în luna octombrie, filmările pentru cel de-al patrulea lungmetraj din cariera sa, "Apropierea". Bazat pe cunoscutul roman cu acelaşi titlu al scriitorului Marin Mălaicu-Hondrari, filmul va fi turnat în Spania şi România, avându-l în distribuţie pe Mihai Smarandache, alături de actori spanioli renumiţi: Belén Cuesta, Ariadna Gil sau Luis Bermejo.

Regizorul Radu Jude: „Mi-am dat seama, nu numai că nu sunt în stare să găsesc puritatea limbajului cinematografic, dar nici nu mă mai interesează” VIDEO

Regizorul Radu Jude: „Mi-am dat seama, nu numai că nu sunt în stare să găsesc puritatea limbajului cinematografic, dar nici nu mă mai interesează” VIDEO

Marţi, regizorul Radu Jude a fost invitatul serilor de Film şi Literatură din Grădina Muzeului Naţional al Literaturii Române (MNLR). Jude a vorbit despre cum a ajuns să se îndepărteze de filmul realist, despre motivul pentru care filmele româneşti de astăzi se îndepărtează de literatură, dar şi despre textele care stau în spatele replicilor din „Aferim!”, precum şi despre anumite detalii legate de realizarea filmului „Inimi cicatrizate”.

„The Other Side of Hope“, de Aki Kaurismäki, desemnat cel mai bun film al anului de către Federaţia Internaţională a Criticilor de Film VIDEO

„The Other Side of Hope“, de Aki Kaurismäki, desemnat cel mai bun film al anului de către Federaţia Internaţională a Criticilor de Film VIDEO

Pelicula finlandeză ”The Other Side of Hope”, în regia lui Aki Kaurismäki, a fost desemnat de către Federaţia Internaţională a Criticilor de Film (FIPRESCI) cel mai bun film al anului. Regizorul va fi premiat la Festivalul Internaţional de Film de la San Sebastian, pe 22 septembrie, după cum informează hollywoodreporter.com.

Ada Solomon, la proiecţia filmului „Un pas în urma serafimilor”: „Nu mi se pare că e un film care ofensează slujitorii bisericii” VIDEO

Ada Solomon, la proiecţia filmului „Un pas în urma serafimilor”: „Nu mi se pare că e un film care ofensează slujitorii bisericii” VIDEO

Din 22 septembrie, intră în cinematografe debutul în lungmetraj al regizorului Daniel Sandu, „Un pas în urma serafimilor”.  Pelicula arată experienţele din spatele unui seminar teologic , aşa cum le-a trăit de altfel regizorul însuşi pe parcursul a cinci ani, cu abuzuri de putere, cu abuzuri financiare şi psihologice.

„Oedipe“, din nou în prim-plan la Londra. Opera lui Enescu, în concert, pe 23 septembrie, la Royal Festival Hall, sub conducerea lui Vladimir Jurowski

„Oedipe“, din nou în prim-plan la Londra. Opera lui Enescu, în concert, pe 23 septembrie, la Royal Festival Hall, sub conducerea lui Vladimir Jurowski

Vladimir Jurowski, directorul artistic al Festivalului "George Enescu", a deschis Festivalul "George Enescu" la Bucureşti, pe 2 septembrie, cu opera „Oedipe“, în variantă concertantă, alături de London Philharmonic Orchestra.  Concertul prezentat la Londra,  pe 23 septembrie, la Royal Festival Hall, va fi o reeditare muzicală a ceea ce s-a prezentat la Bucureşti la Sala Mare a Palatului.

Este realmente seducător sunetul corzilor Orchestrei Filarmonice din Israel. Iar când la pupitrul dirijoral se află Zubin Mehta, momentul capătă semnificaţii speciale; ce depăşesc sfera strict profesională. Este zona în care s-a împlinit prioritar evoluţia artistică a maestrului; în ultimii zeci de ani! Este o comunicare benefică, stimulatoare, în ambele sensuri.

acum 21 ore · comentarii (0)

În Miercurea uraganului, 20 Septembrie, la Sala Mare a Palatului, Berlioz – La Damnation de FaustCorul şi Orchestra Filarmonicii „George Enescu” (maestru de cor: Ion Iosif Prunner), Dirijor: John Nelson, Director multimedia: Petrika Ionesco, Solişti: Clémentine Margaine (Marguerite), Peter Hoare (Faust), Nicolas Testé (Méphistophélès), Şerban Vasile (Brander)

acum 23 ore · comentarii (1)

9 septembrie a fost un maraton muzical, mi-l amintesc, început la Sala Radio, cu vioara emoţionantă, străvezie, a lui Dmitry Sitkovetsky, şi sfârşit cu un Bruckner – Simfonia a IV-a „Romantica” – plin de viaţă, de corp, în interpretarea minunatei Münchner Philharmoniker, sub bagheta (cu totul minimalistă) a lui Valery Gergiev.

acum 2 zile · comentarii (0)

Doar ascultând, seară de seară, evoluţia în Festival a marilor orchestre, realizezi faptul că fiecare dintre acestea se defineşte asemenea unui organism viu, dinamic; realizezi că fiecare dispune de personalitate proprie, de un colorit timbral dominant, de un anumit tip de acţiune; chiar de o dominantă emoţională. Iar aceasta aproape indiferent de personalitatea şefului de orchestra, de repertoriul abordat.

acum 7 zile · comentarii (0)

Într-o Miercuri, 13 Septembrie, la Sala Mare a Palatului/ Hindemith – Mathis der Maler (variantă concertantă)/ Orchestra Naţională Radio, Corul Academic Radio (maestru de cor: Ciprian Ţuţu), Dirijor: Lawrence Foster/ Torsten Kerl, Stella Gregorian, Norbert Ernst,  Katerina Tretyakova, Martin Snell, Falk Struckmann, Brigitte Pinter, Lester Lynch,  Cosmin Ifrim, Balint Szabo ,  Peter Galliard

acum 7 zile · comentarii (0)

Desigur, fiecare artist se cântă pe sine – dar senzaţia asta e cu atât mai pregnantă dacă îl asculţi pe Valentin Răduţiu. Laureat al Concursului Enescu în anul 2011, Valentin cântă Concertul nr. 1 pentru violoncel şi orchestră de Şostakovici – şi intră cu totul sub mantia lui. Se cântă pe sine, se oferă cu generozitate. E unul cu violoncelul, unul cu Şostakovici, unul cu după-amiaza asta plină, muzicală, a Festivalului Enescu.

acum 9 zile · comentarii (0)

Vi le-amintiţi? Erau dramatice. Şi, pe alocuri, stârneau teamă. Dar şi un soi de dependenţă greu de lecuit. Marea Morevna, Finist Şoimanul, Coşcei cel făr’ de moarte. Şi-aveau un ton anume, un fir, un aer – un ceva separator; într-un cuvânt, erau inconfundabile. Cum a fost, în mintea mea, şi Orchestra Naţională Rusă în cele două seri de festival: mândră şi inconfundabilă. Un corp perfect autonom, funcţionând fără cusur.

acum 10 zile · comentarii (3)

Anna Pavlova era deja o balerină cunoscută a Teatrului Mariinsky din Sankt Petersburg atunci când Mihail Fokin a creat pentru ea, în anul 1905, solo-ul „Moartea lebedei“, pe muzică din „Carnavalul animalelor“ de Camille Saint-Saëns. Iar baletul acesta incredibil de trist, despre viaţă, în ultimele ei clipe, despre moartea căreia i te predai, a devenit emblema Annei. Şi-apoi a devenit etern. Ca şi Pavlova. Balerina cu majuscule.

acum 11 zile · comentarii (1)

O inaugurare cu opera „Oedipe” era mai mult decât necesară. Dacă n-a fost să fie printr-o producţie scenică a oricărui teatru ce o are în repertoriu, preferabil Opera Naţională Bucureşti, binevenit s-a arătat un concert cu susţinere internaţională de prestigiu, mai ales prin prezenţa pe podium a celebrei London Philharmonic Orchestra, condusă de Vladimir Jurowsky.

acum 11 zile · comentarii (1)

Era Duminică, 10 Septembrie, la Sala Mare a Palatului: Enescu – Simfonia nr. 1 în mi bemol major op. 13; Saint-Saëns – Concertul pentru violoncel nr. 1 în la minor op. 33; Rimsky-Korsakov – Suita simfonică op. 35 „Sheherazade“ Münchner Philharmoniker/ Valery Gergiev/ Andrei Ioniţă (violoncel)/ Lorenz Năsturică-Herschcowici (Concert maestru)

acum 11 zile · comentarii (0)

418 Contemporary Art Gallery, prestigioasa şi eleganta galerie de artă din Bucureşti, s-a relocat de-acum înainte, „cu arme şi bagaje“, la Cetate Arts Danube, unde s-a vernisat, sâmbătă, expoziţia „Fluid Networks“ a tânărului artist Petrică Ştefan. Aici, „pe malul stâng al Dunării albastre“, la superba proprietate a Joanei Grevers, curator şi istoric de artă, se pregăteşte un centru cultural care va rivaliza cu cele mai vechi şi consacrate.

acum 12 zile · comentarii (0)