Care este explicaţia companiei Facebook pentru cele şapte ore când serviciile sale au fost inaccesibile. Datele utilizatorilor nu au fost compromise

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Logo Facebook FOTO News.ro

Compania lui Mark Zuckerberg a înregistrat luni cel mai mare incident tehnic de până acum, iar miliarde de utilizatori nu au putut folosi pentru şapte ore Facebook, Instagram, WhatsApp şi Messenger. Fondatorul şi CEO-ul Facebook şi-a cerut scuze şi a explicat că problemele au fost cauzate de o modificare defectuoasă a configuraţiei serverelor sale.

Mark Zuckerberg a pierdut aproape 7 miliarde de dolari în doar câteva ore după ce cele trei mari platforme deţinute de Facebook au avut probleme tehnice, iar acţiunile companiei au scăzut cu 5%, luni. În acelaşi timp, miliardarul  a coborât o poziţie în clasamentul celor mai bogaţi oameni, întocmit de Bloomberg, pe locul cinci, după Bill Gates.

Zuckerberg a postat pe Twitter un mesaj în care prezintă scuze pentru problemele înregistrate.

„Facebook, Instagram, WhatsApp şi Messenger revin acum online. Îmi pare rău pentru întreruperea de astăz.i Ştiu cât de mult vă bazaţi pe serviciile noastre pentru a rămâne conectaţi cu oamenii la care ţineţi", a scris Zuckerberg pe Facebook.

Downdetector, care urmăreşte în timp real raportarea incidentelor şi a problemelor legate de diverse servicii, a transmis că acesta a fost cel mai mare eşec pe care l-a văzut vreodată, cu 10,6 milioane de reclamaţii în întreaga lume, scrie BBC.

Care a fost cauza acestor probleme majore

Compania a explicat de ce au existat aceste probleme, luni, sugerând că unele modificări realizate la routerele din centrele de date au făcut practic cele patru servicii „invizibile" pentru restul utilizatorilor de internet.

Pe de altă parte, compania a spus că nu e nicio dovadă că datele utilizatorilor au fost compromise în timpul cât serviciile nu au funcţionat.

Compania condusă de Mark Zuckerberg şi-a cerut scuze faţă de utilizatorii afectaţi, făcând referire la milioanele de afaceri care utilizează reţelele sociale pentru a-şi promova serviciile şi produsele.

„Am lucrat cât de mult am putut pentru a restabili accesul, iar sistemele noastre sunt acum din nou puse în funcţiune. Cauza principală a acestei întreruperi a afectat, de asemenea, multe dintre instrumentele şi sistemele interne pe care le folosim în operaţiunile noastre de zi cu zi, complicând încercările noastre de a găsi şi rezolva rapid problema.

Echipele noastre de ingineri au aflat că modificările de configuraţie pe routerele principale care coordonează traficul de reţea între centrele noastre de date au cauzat probleme care au întrerupt această comunicare. Această întrerupere a traficului de reţea a avut un efect în cascadă asupra modului în care comunică centrele noastre de date, întrerupând serviciile noastre.

Serviciile noastre sunt din nou online şi lucrăm activ pentru a le readuce pe deplin la capacitate maximă. Credem că principala cauză a acestei întreruperi a fost o modificare defectuoasă a configuraţiei. De asemenea, nu avem dovezi că datele utilizatorilor au fost compromise ca urmare a acestei perioade de nefuncţionare.

Oamenii şi companiile din întreaga lume se bazează pe noi în fiecare zi pentru a rămâne conectaţi. Înţelegem impactul pe care îl au aceste întreruperi asupra vieţii oamenilor şi responsabilitatea noastră de a ţine oamenii informaţi cu privire la întreruperile serviciilor noastre. Ne cerem scuze tuturor celor afectaţi şi lucrăm pentru a înţelege mai multe despre ceea ce s-a întâmplat astăzi, astfel încât să putem continua să facem infrastructura mai rezistentă", a comunicat Facebook, potrivit Digi24. 

Un fost manager Facebook acuză compania că încurajează ura

Compania pierde şi la capitolul reputaţie, la care deja este în suferinţă. Un fost manager tocmai a făcut dezvăluiri explozive duminică seară,  în cadrul emisiunii 60 minutes de la CBC News. 

Denunţătorul este Frances Haugen, fost manager de produs la Facebook, membru al unui grup de Integritate Civică. Acesta a furnizat presei americane, în ultimele săptămâni, un mare număr de documente. Printre altele, din aceste documente a ieşit la iveală studiul care arăta că Instagram este nociv pentru adolescenţi.

Haugen spune că Facebook încurajează voit ura, pentru că aceasta contribuie la creşterea veniturilor companiei. Controversa generează mai multă implicare din partea utilizatorilor, ceea ce duce la mai multe afişări pentru reclamele vândute în cadrul reţelei sociale.

În cadrul Facebook a existat un conflict intern, spune Haugen, între cei care susţineau schimbările bune pentru public şi cei care urmăreau doar ce este bun pentru Facebook, cu câştig de cauză pentru cei din urmă.

Haugen este convinsă că la baza tuturor problemelor stă modul în care funcţionează algoritmul ce prioritizează conţinutul în cadrul platformei sociale. Acesta ar fi gândit să crească engagement-ul cu orice preţ.

Frances Haugen, care este chemată şi în faţa unei comisii senatoriale săptămâna aceasta, crede că singura soluţie este reglementarea prin lege a platformelor sociale.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite