Aproximativ 500.000 de angajaţi vor lucra de acasă timp de cel puţin două luni, conform estimărilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: 123RF
Foto: 123RF

Angajatorii din România traversează cea mai dificilă perioadă din punctul de vedere al digitalizării proceselor de muncă. În câteva zile, sute de mii de salariaţi din centrele de business din toată ţara şi-au schimbat complet modul de lucru, iar companiile s-au mişcat mai rapid ca niciodată în implementarea unor politici noi de HR.

”Piaţa muncii va rămâne cu transformări adânci după ce se va termina cu pandemia. Oamenii vor lucra mai mult în sistem remote, în domeniile în care acest lucru este posibil. De aceea, companiile sunt obligate încă de acum să stabilească un set de indicatori de performanţă, pentru a putea urmări progresul oamenilor care lucrează remote. Timpul de lucru efectuat acasă şi securitatea informaţiilor folosite remote de către angajaţi sunt două elemente-cheie pentru viitorul muncii”, a declarat Adrian Dinu, fondator al producătorului de soluţii informatice Creasoft.

Potrivit estimărilor Creasoft, aproximativ 500.000 de salariaţi din România din sectorul white collar vor lucra cu precădere de acasă pentru o perioadă de cel puţin două luni. Aceştia activează în domenii precum IT, telecomunicaţii, servicii de externalizare, consultanţă sau chiar servicii financiare.

După traversarea acestei crize, companiile vor putea permite angajaţilor să lucreze din ce în ce mai mult de acasă, mai ales că o astfel de politică reduce semnificativ costurile. Pe de altă parte, vor creşte investiţiile în soluţii de monitorizare şi securitate informatică.

”Observăm o tendinţă a ultimelor 2 săpămâni de creştere a cererii de soluţii informatice pentru pontaj mobil. În momentul de faţă, un moment de criză, mai multe job-uri pot fi convertite într-un sistem remote, permiţându-le oamenilor să folosească pontajul mobil. Până acum, această facilitate era mai mult folosită pentru verificarea salariaţilor care făceau muncă de teren. Avem clienţi vechi care verifică, de exemplu, activitatea unor agenţi de vânzări ori de câte ori aceştia intră sau ies de la un client/partener, fie periodic, la interval de 30 de minute. În noul context, verificările s-au extins şi pentru angajaţii care lucrează de acasă”, a adăugat Adrian Dinu.

Pontajul salariaţilor este obligatoriu în România din august 2017. Fiecare companie este obligată să ţină o evidenţă zinlică a timpului de lucru al angajaţilor, în care trebuie să menţioneze ora de început şi cea de sfârşit a programului de lucru.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite