5 decizii care pot transforma Microsoft într-o companie mai interesantă şi mai potrivită lumii actuale a tehnologiei

5 decizii care pot transforma Microsoft într-o companie mai interesantă şi mai potrivită lumii actuale a tehnologiei

Microsoft va rămâne fără director într-un an de zile. Ballmer se retrage. FOTO Flickr/Fuzzy Gerdes

Microsoft tocmai ce ştie de vineri că va rămâne fără director într-un an de zile. Odată ce Steve Ballmer şi-a anunţat plecarea, tot felul de experţi au apărut cu opinii despre ce se va întâmpla cu această companie. Iată 5 dintre cele mai inspirate lucruri pe care Microsoft ar trebui să le facă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Christopher Mims de la Quartz strânge într-o listă toate acele lucruri pe care Microsoft le-ar putea face şi ar deveni astfel o companie mai bună, mai interesantă pentru toată lumea, de la consumatori la mediul business. Aceste puncte sunt întemeiate pe declaraţii ale oamenilor care au trecut pe la Microsoft, care au dorit să facă ceva, dar într-un fel sau altul au fost daţi înapoi. 

Din această listă de 7 lucruri, sunt totuşi 5 mai importante, şi asta din punctul de vedere al consumatorului, al utilizatorului obişnuit de produse Microsoft şi nu din perspectiva business. Peste un an de zile, Microsoft va avea un nou director executiv, unul care va prelua compania într-o perioadă de stabilizare după trecerea spre stadiul de companie axată pe zona mobilă şi pe servicii.

  • Talentul trebuie valorificat: Într-un articol publicat anul trecut de Vanity Fair, se specifica de un sistem ciudat al Microsoft, renumitul „stack ranking“ pe baza căruia ajungeau ideile să fie propuse spre fructificare. Din cauza acestui stack ranking, MSN Messenger a pierdut în faţa Yahoo! Messenger: un inginer tânăr a propus să fie introdusă posibilitatea de a adăugat un status, dar directorii n-au acceptat. Era începutul reţelelor sociale acesta. Microsoft trebuie să se folosească de toţi oamenii buni pe care îi are şi ideile lor să fie folosite bine.

 

  • Delegare la nivel de companie: Microsoft ar putea „sparge“ diviziile nou create în mai multe companii, în subsidiare care să îndeplinească acele roluri specifice. Astfel, divizia mobilă s-ar putea alia cu Nokia, HTC, Samsung şi alţi producători interesaţi de Windows Phone 8. Similar şi cu divertismentul, divizia Xbox s-ar putea bucura de parteneriate cu producătorii jocurilor şi ar fi într-o legătură mai strânsă. Mai mult, dacă divizii ca Office ar fi autonome, atunci s-ar putea concentra şi pe livrarea de aplicaţii pe platforme concurente, fapt care ar asigura o mai mare popularizare a pachetului.

 

  • Proprietatea intelectuală trebuie preţuită: Microsoft are un centru foarte interesant, creat la începutul anilor '90, şi anume Microsoft Research. Această ramură a gigantului american are divizii împărţite în 6 ţări pe 3 continente, iar toate acestea lucrează să creeze gadgeturile de mâine, tehnologiile de care Microsoft poate profita în viitor. Totuşi, precum s-a întâmplat şi cu Xerox când avea patente pe mouse şi interfaţa grafică, Microsoft Research este ignorată la nivel mare, deoarece compania se concentrează pe profit. Ceea ce nu e rău, în termeni de afacere, dar e rău în termeni de inovaţie. 

 

  • Windows nu e totul: Se pare că Microsoft şi-a creat un renume urât în industrie, şi anume că orice produs mai îndepărtat de divizia Windows are mai mult succes, iar Windows reprezintă 22% din toate veniturile companiei, deci nu este chiar cea mai importantă piesă din angrenaj, ci cea mai populară. Spre exemplu, Microsoft avea un eReader încă din 1998, cu aproape zece ani înainte de iniţiativa Amazon, dar Bill Gates l-a refuzat. „Nu i-a plăcut interfaţa, pentru că nu arăta ca Windows”, a spus unul dintre programatorii implicaţi în proiect. Mims susţine că ar trebui ca Microsoft să lanseze „Xbox lite“ un set-top box care să concureze cu Apple TV şi cel de la Google sau altele care vor apărea.

 

  • Utilizatorii obişnuiţi sunt la fel de importanţi ca afacerile: Microsoft trebuie să continue să lucreze la Windows Phone şi la Windows. Mulţi investitori susţin că ar trebui să-şi restrângă activitatea doar la zona business, dar se pare că multe companii au decis să folosească produse Microsoft tocmai pentru că avea foarte mult din piaţa utilizatorilor casnici. Microsoft are produse bune pentru viitor, trebuie doar rafinate şi aduse pe aceeaşi linie cu rivalii.

Hai să discutăm pe pagina de Facebook a „Tech Adevărul“

Află mai multe despre Microsoft: 

Microsoft, căderea lentă a unui gigant din cauza propriilor decizii

Germania avertizează: Microsoft foloseşte Windows 8 pentru a-şi spiona utilizatorii şi NSA poate accesa datele

Celălalt eşec al Microsoft sub „domnia“ lui Steve Ballmer: Windows Mobile

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările