Motivul halucinant pentru care Spitalul Judeţean a pierdut 200.000 de lei: pacienţii şi-au uitat cardurile de sănătate acasă
0Spitalul Judeţean de Urgenţă a pierdut aproximativ 200.000 de lei în nici două luni din cauza pacienţilor care şi-au uitat acasă cardurile de sănătate şi nu le prezintă la externare.
Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj nu a acceptat să plătească serviciile oferite pacienţilor care au fost internaţi, dar care nu au prezentat cardurile de sănătate.
Managerul Spitalului Judeţean Târgu Jiu, Tiberiu Tătaru, a precizat că, în luna septembrie, unitatea medicală a înregistrat o pierdere de 80.000 de lei din cauza pacienţilor care nu au prezentat cardul de sănătate, pentru că serviciile medicale oferite nu au mai fost decontate de CJAS: „Am avut imputaţi de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Gorj suma de 800 milioane lei vechi pentru luna septembrie din cauza faptului că pacienţii, la externare, nu au prezentat cardurile de sănătate. Acele fişe pentru care nu au fost prezentate cardurile de sănătate, nu au primit decontare de la CJAS. Serviciile medicale efectuate vor fi plătite din bugetul spitalului, deşi pacienţii erau asiguraţi”.
Pierderile au crescut în această lună
Pierderile cauzate de pacienţii care nu prezintă cardul de sănătate au crescut în această lună.
Marilena Davidescu, directorul medical al SJU Târgu-Jiu, a declarat că de la începutul luniii octombrie şi până după jumătatea lunii, 63 de fişe ale pacienţilor care au fost internaţi nu sunt în regulă, pentru că aceştia nu au prezentat cardul de sănătate la externare:
„De la serviciul nostru de statistică avem informaţia că de la 1 şi până la 19 octombrie avem 63 de foi de observaţie şi de internare care nu erau validate pentru că pacienţii nu au prezentat cardul de sănătate la externare. Asta înseamnă servicii medicale care nu vor fi decontate în valoare de 1,2 miliarde de lei vechi pe care riscăm să nu îi decontăm”.
„Nu putem să transformăm spitalul în puşcărie“
Medicii sunt nemulţumiţi de această situaţie şi susţin că nu este vijna spitalului, deoarece pacienţii sunt asiguraţi, iar problema ar aparţine CAS şi bolnavilor. „Este o absurditate ceea ce se întâmplă. La noi în spital, peste 90% dintre cazuri sunt urgenţeşe. Noi nu putem să le cerem cardul atunci când vin la spital şi încercăm să tratăm mai întâi problema de care suferă. Apoi, ei uită să mai prezinte cardul. Motivează că nu îl au la ei, ori că nu este activat. Nu cred că este problema noastră, în condiţiile în care noi demonstrăm că prestăm serviciile medicale respective. Nu putem să transformăm spitalul în puşcărie şi să ţinem pacientul până când îşi aduce cardul. Este o anomalie care ne produce mari probleme“, a spus medicul chirurg Gheorghe Neaţă.